Co drugi Internauta, który dotychczas nie robił zakupów online deklaruje, że potencjalnie będzie kupował produkty w Internecie w przyszłości. Najmniej osób jest chętnych do zakupu w Internecie artykułów do domu (mebli, wyposażenia wnętrz) i ogrodu, jak również do korzystania z usług fotograficznych online.
Najłatwiej przychodzi nam kupowanie drobnej elektroniki w tym telefonów komórkowych, sprzętu komputerowego, a także książek, muzyki, filmów i gier. 37% ankietowanych decyduje się na kupowanie w sieci odzieży i obuwia.
Aż 96% osób kupujących w sieci deklaruje, że internet jest nieodłącznym elementem ich życia, bo korzystają z niego każdego dnia. Nawet osoby, które nie zamawiają towarów w internecie w ponad 90% przypadków korzystają z internetu codziennie.
Ciekawe dane dotyczą też sposobu łączenia się z internetem przez osoby kupujące online. 58% respondentów łączy się z siecią przez telefon komórkowy, a 75% z nich przez komputer przenośny (nie tablet).
Według raportu zrealizowanego przez Nielsen na zlecenie Empik.com w listopadzie 2012 roku profilu e-kupującego wygląda następująco:
- Wśród kupujących online przeważają mężczyźni w wieku do 25 lat
- Kupujący online wyróżniają się na tle pozostałych Internautów wyższym wykształceniem, więcej z nich mieszka także w dużych miastach.
- Obserwując zróżnicowanie terytorialne w grupie kupujących online przeważają osoby z województwa Mazowieckiego oraz Śląskiego.
- Wśród kupujących online przeważają osoby z gospodarstw 3 i 4-ro osobowych, ze średnim dochodem około 1200 PLN na osobę.
- Zdecydowana większość kupujących online korzysta z Internetu codziennie, głownie za pomocą komputera przenośnego, ale istotną rolę pełnią także komputery stacjonarne i telefony komórkowe.