fbpx

Pickup Discount: Walmart obniży ceny w zamian za odbiór osobisty

Po przejęciu Jet.com Walmart zaczyna na poważnie wdrażać plan bardzo poważnego wejścia w e-commerce.

Nowa usługa Walmartu będzie nosiła nazwę „Pickup Discount”. Jak sama nazwa wskazuje, Amerykanie przewidują upust w zamian za odbiór osobisty towaru, ale pod warunkiem, że ów odbiór odbędzie się we wskazanym przez Walmart punkcie. Jak to możliwe? Wszystko przez koszty magazynowania i wspomniany wcześniej system zarządzania zapasami wymyślony już wcześniej w Jet.com. Sklepie internetowym, który został przejęty przez Walmart za 3 miliardy dolarów.

Sposobem na zaniżanie cen i marż Jet.com jest specjalny algorytm, który obniża cenę przy każdym dodanym do koszyka produkcie. Jest to iście samobójcza strategia, stąd Jet.com słynie nie tylko z tego, że jest najtańsze w całym Internecie, ale także z tego, że nie jest w stanie na siebie zarobić.

Sęk w tym, że nie jest to po prostu obniżka za obniżką, ale sprytny algorytm, który sprawdza stany magazynowe w lokacjach magazynowych w okolicy kupującego i zachęca do kupowania taniej przede wszystkim tych produktów, które można zgrupować razem w jednym centrum logistycznym jak najbliżej osoby wrzucającej zakupy do wirtualnego koszyka. Biorąc pod uwagę rozbudowaną do granic możliwości infrastrukturę Walmartu ten zakup ma bardzo głęboki sens.

Usługa rusza 19 kwietnia i wstępnie obejmie 10.000 produktów dostępnych w Walmarcie, aby już w lipcu 2017 przekroczyć liczbę 1 miliona! Zaś liczba punktów odbioru już teraz przekroczyła sześćset, a do końca roku przekroczy tysiąc. Ostatecznie zaś sięgnie aż 4000 punktów w samych Stanach Zjednoczonych. A to już poważna sprawa, która powinna zwrócić baczną uwagę Jeffa Bezosa.

Zostaw odpowiedź