fbpx

Pięć typów osobowości e-kupującego według Mastercard

Światowy lider w zakresie płatności, Mastercard przygotował ciekawą infografikę na temat możliwych do wyróżnienia typów osobowości wśród użytkowników e-sklepów.

Mastercard przekonuje, że bez względu na to, kim jesteśmy ani skąd pochodzimy, nasze zachowanie podczas dokonywania zakupów w sieci da się przyporządkować do pięciu zasadniczych modeli.Infografika daje sprzedawcom internetowym i właścicielom e-sklepów możliwość przyjęcia interesującej perspektywy na kwestie internetowego marketingu, personalizacji dostępnych treści i oferowanych produktów oraz form zachowań w czasie dokonywania zakupów.

Zaprezentowana przez giganta typologia nie jest oczywiście jedynie jego „radosną twórczością”. To owoc projektu The MasterCard Digital Sharing and Trust (całość jest dostępna tutaj), w ramach którego przeprowadzono 128 pogłębionych wywiadów jakościowych. Poszczególne profile osobowości różnią się miedzy sobą postawami i świadomością w zakresie udostępniania danych osobowych.

Do grupy open sharers Mastercard przyporządkował 21 proc. przebadanych osób. To klienci przekonani, że zakupy online oszczędzają czas i pieniądze. Są na ogół skłonni do udostępniania danych osobowych – w tym tych dotyczących geolokalizacji. Skuteczne formy reklamowe w ich przypadku to marketing mobilny, oferty specjalne oraz e-mail marketing.

Nieco ponad jedna piąta przebadanych to simply interactors. 70 proc. z nich będzie szukać recenzji produktów przed dokonaniem zakupów online. Mastercard nie podaje w ich przypadku skutecznych narzędzi i technik marketingowych, na które są podatni.

Solely shopers to grupa tak samo liczna, jak dwie wyżej wymienione. Zalicza się do nich 21 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. spośród ich przedstawicieli, szuka informacji o produkcie przed dokonaniem zakupu. Połowa z nich uprawia tzw. showrooming, czyli ogląda i ocenia produkt w placówkach handlu tradycyjnego przez zakupem w Internecie.

20 proc. przepytanych przez Mastercard to passive users. Ci użytkownicy nie są do końca przekonani o tym, że Internet i e-zakupy mają dla nich realną wartość. Dużo rzadziej od innych korzystają z mediów społecznościowych i aplikacji mobilnych.

Ostatnia z grup to proactive protectors. Zalicza się do nich 17 proc. uczestników badania. To internauci, którzy bardzo strzegą swoich danych osobowych i niechętnie się nimi dzielą. Dane personale udostępniają tylko tym sprzedawcom, co do których mają zaufanie i wiedzą dokładnie, jak te dane będą w przyszłości wykorzystywane.

Zostaw odpowiedź