fbpx

Producent w e-commerce. Piękno (w) e-handlu

Wielu producentów podczas konferencji e-commerce stawia otwarte pytanie, czy powinni zakładać sklepy internetowe. Z jednej strony są dostawcą do sklepów i e-sklepów, które zapewniają im zbyt, a tym samym ekonomiczne przetrwanie. Z drugiej strony nie mają kontroli nad jakością obsługi klientów oraz nie zbierają o nich informacji.

Posiadanie e-sklepu w przypadku bycia producentem bez własnych salonów sprzedaży kusi wielu. Nieliczni podejmują to wyzwanie, jednak bez ustalonego wcześniej celu, ciężko mówić, że odnoszą sukces. Jako producent nie mogą konkurować cenami, aby przyciągnąć do siebie konsumentów. Oczywiście mogą oferować lepszy poziom usług jak np. szybszą dostawę, ładniejsze opakowanie, darmowa instalacja urządzeń (jeśli mowa np. o AGD), ale osiągniecie sukcesu ekonomicznego może być niezwykle trudne.

Inaczej wygląda sytuacja, gdy o e-commerce myśli się w kontekście marketingowym, wizerunkowym i w pewnym stopniu testowym – oczywiście idea sprzedaży i generowania przychodu ciągle jest ważna. Weźmy np. eboutique, czyli e-sklep, L’OREAL PARIS, który istnieje na rynku francuskim.

producent w e-commerce

Piękny design, możliwość powiedzenia czegoś więcej o marce oraz połączenie zdjęć modelek z produktami, których używają dodają nie tylko uroku, ale niosą za sobą obietnicę lepszego wyglądu. Jako całość tworzą wrażenie bycia czymś więcej niż tylko sklepem internetowym, bajkowym światem marki, który oczywiście jest wyidealizowany, ale właśnie tego oczekujemy od bajek.

 

Niewątpliwą zaletą z posiadania własnego kanału dystrybucji dla takiego podmiotu jak L’OREAL jest możliwość oferowania unikalnego asortymentu dostępnego tylko online, co nie tylko przyciąga klientów, ale sprawia, że stają się bardziej lojalni, a w przypadku wielkiego zainteresowania daje zielone światło na szerszą dystrybucję produktu.

e-sklep producenta

Źródło zdjęć: http://www.eboutique.loreal-paris.fr

Zostaw odpowiedź