fbpx

Pozycjonowanie: Google Pingwin 2.0 debiutuje, Matt Cutts ostrzega

Oto nadeszła czwarta aktualizacja słynnego algorytmu antyspamowego od Google’a. Tym razem nie jest to marginalna zmiana – stąd nazwa 2.0, która sugeruje, że mamy do czynienia z czymś więcej niż drobną aktualizacją.

Potwierdził to sam Matt Cutts, ktory zapowiedział, że nowy pingwin nie jest dodatkiem do aktualnego algorytmu Google, ale przyczynił się do jego zmiany.

Jak podaje econsultancy nowy pingwin zmienił 2.3% anglojęzycznych wyników wyszukiwania – jak na jeden update to całkiem sporo. Zamieszanie w anglojęzycznym światku marketingowców internetowych nie jest przypadkowe – nowy algorytm ma mocno uderzyć w aktualnie stosowane techniki pozycjonerskie.

Przede wszystkim chodzi o tak zwane sieci advertorialne tzn strony, na których za niewielką opłatą można opublikować treści PRowe odsyłające na naszą stronę. Tym samym, jest to tania metoda na kupienie sporej ilości stosunkowo mocnych linków. To kolejny poważny argument za tym, aby nie umieszczać linków w opublikowanych informacjach prasowych.

Samo Google domaga się, aby wpisy sponsorowane były wyraźnie oznaczone jako “nofollow”, tym samym aby ich moc pozycjonująca została całkowicie wyłączona.

Poza tym, na wielu dobrze poinformowanych stronach pojawiają się istotne informacje przemawiające za uruchomieniem stron firmowych w Google+. Wygląda na to, że Google wzmacnia siłę pozycjonującą swojej sieci społecznej.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź