fbpx

Pinterest powoli zdobywa rynek, także w Polsce

Pinterest pojawił się dość niespodziewanie, tak jak niespodziewanie zdobył ogromną popularność, co zapewne przeszło najśmielsze oczekiwania jego twórców. Dziś jest jednym z głównych serwisów społecznościowych, pomimo faktu, że prawdziwy rozwój dopiero przed nim. Pinteresta zaczynają zauważać także polskie marki, doceniając siłę jaką zaczyna posiadać w naszym kraju.

W chwili obecnej Pinterest w Polsce to już około 270 tysięcy użytkowników miesięcznie. Liczba która sprawia, że nie da się przejść obok niego obojętnie. Na czym polega fenomen tej niezwykłej społecznościówki? Tak naprawdę wykorzystuje ona… nasze lenistwo. Nie trzeba być uważnym obserwatorem social media aby zauważyć, że największą aktywność generują właśnie grafiki. W chwili obecnej nie mamy czasu na lekturę ambitnych artykułów czy zapoznawanie z niekończącą się liczbą spotów wideo.

W tym miejscu Pinterest sprawdza się znakomicie. Wystarczy kilka sekund aby dodać do serwisu własną grafikę czy też polubić obrazy dodane przez naszych znajomych. Kiedy jednak zaczynamy zwiedzać serwis, sekundy przeradzają się w minuty a te w godziny. Idealny moment, aby wykorzystać go dla własnych celów, co uczyniło już wiele światowych marek. Profil “Better Homes and Gardens” śledzi w chwili obecnej ponad 55 tysięcy użytkowników. W jaki sposób przekłada się to na sprzedaż? Ciężko powiedzieć, jeżeli chodzi jednak o budowanie wizerunku marki, zasług Pinterestowi nie da się odmówić.

Serwis posiada dość jednostronną grupę docelową, ponieważ według najnowszych statystyk nawet 80% użytkowników to kobiety. Sprawia to, że największy sukces odnieść mogą marki zajmujące się lifestylem, modą, kulinariami oraz wszelkimi około damskimi sprawami. Nie oznacza to jednak, że męska część internautów nie znajdzie tam nic dla siebie. Jedną z najpopularniejszych kampanii zorganizowanych za pomocą Pinterest przeprowadził bowiem Peugeot, wprowadzając użytkowników do gry polegającej na złożeniu rozrzuconych w sieci obrazków w jedną całość. Jak widać więc możliwości marketingowe serwisu są wręcz nieograniczone.

W Polsce wciąż ciężko doszukiwać się kampanii zakrojonych na szeroką skalę, powoli jednak zaczynają pojawiać się odważne firmy, które postanowiły sprawdzić swoje możliwości. Jest to słuszne posunięcie, pozwalające wykorzystać tymczasowy zapewne brak konkurencji oraz zbudowanie wokół swojej marki społeczności, co za kilka miesięcy wymagać może nie tylko większego nakładu sił lecz także środków finansowych.

Z Pinterest korzystam regularnie, czerpiąc z niego inspirację do kolejnych artykułów oraz pomysłów na przyszłość. W ciągu ostatnich miesięcy wzrost liczby użytkowników był bardzo zauważalny, co jak do tej pory pozytywnie przekłada się na jakość prezentowanych treści. Wciąż jest za wcześnie, aby stawiać Pinterest na równi z innymi dostępnymi na rynku narzędziami marketingowymi, jeżeli jednak zależy nam na skutecznej promocji swojej marki warto zainteresować się serwisem już dziś.

5 komentarzy

  1. Artur Smolicki 04-05-2012
  2. Marta 08-05-2012
  3. Tomek ze stronabiznesowa.pl 27-12-2015

Zostaw odpowiedź