fbpx

Piotr i Paweł z nową stroną mobilną e-sklepu

Jedna z czołowych polskich sieci delikatesów spożywczych, uruchomiła swój sklep internetowy w wersji dedykowanej dla urządzeń mobilnych.

Sieć Piotr i Paweł tłumaczy, że taki ruch jest odpowiedzą na rosnącą liczbę odwiedzin strony e-zakupów z urządzeń mobilnych.

Przy próbie wejścia na tradycyjną wersję e-sklepu – e-piotripawel.pl przy użyciu smartfona lub tabletu, witryna nie przekierowywuje nas co prawda automatycznie na stronę mobilną –m.e-piotripawel.pl (jak ma to miejsce np. w przypadku Allegro lub większości polskich portali horyzontalnych), ale znajdujemy tam baner, który zachęca nad do przejścia do dedykowanej dla naszego urządzenia wersji:

 

Strona wspiera geolokalizację, zatem jeśli nasz tablet lub smartfon jest wyposażony w odbiornik GPS, to od razu przypisze nasze położenie do najbliższego sklepu. W przeciwnym wypadku, zostaniemy poproszeni o podanie kodu pocztowego:

 

Odnalezione produkty możemy sortować wg nazwy, ceny lub trafności:

 

Dzięki witrynie możemy również poznać orientacyjny termin dostawy:

 

Co zyskuje klient, który na swoim smartfonie lub tablecie załaduje mobilną, a nie zwykłą wersję strony? Przede wszystkim dzięki swojej „lekkości”, witryna zostanie przez urządzenie szybciej wczytana. W przypadku Piotra i Pawła, mobilna wersja e-sklepu to konieczność ściągnięcia 0,549 MB, a zwykła oznacza pobranie już 1,27 MB. Po drugie, ułatwiona jest nawigacja, dzięki dopasowaniu do rozdzielczości urządzenia mobilnego.

Warto dodać, że w gronie dużych graczy na rynku spożywczym, sieć delikatesów Piotr i Paweł jako pierwsza udostępniła e-sklep z dedykowaną wersją dla urządzeń mobilnych. Z badań przeprowadzonych przez Gemius oraz e-Commerce Polska wynika, że w 2012 roku 13 proc. Polaków kupiło produkty spożywcze drogą internetową.

Zostaw odpowiedź