fbpx

Platforma e-commerce od ING stale rośnie

Bank ING poinformował, że na jego platformie handlowo-aukcyjnej Aleo zarejestrowało się 20 tysięcy przedsiębiorstw.

W katalogu znajdziemy ponad 130 tysięcy produktów i usług.

Przypomnijmy, że Aleo to autorski projekt ING, pełniący funkcję platformy handlu elektronicznego B2B. O Aleo na Mensis pisaliśmy tutaj tutaj.

ING chwali się, że powiększający się katalog produktów zachęca firmy, posiadające swoje konto na Aleo do tworzenia coraz większej ilości zapytań ofertowych i aukcji. Obecnie jest ich aktywnych ponad 1200. Średnia miesięczna liczba zapytań ofertowych w lutym br. wyniosła ok. 650, a aukcji 400. Najwięcej produktów i usług jest dostępnych w kategoriach:

  • logistyka i pojazdy (39 tys.);
  • przemysł (35 tys.);
  • biuro i usługi dla firmy (12 tys.).

Warto wspomnieć, że w minionym w ostatnim czasie pojawiły się nowe funkcjonalności:

  • możliwość składania ofert częściowych – użytkownicy Aleo mogą odpowiadać na zapytania ofertowe, nawet jeśli nie są w stanie zaoferować wszystkich produktów/usług wyszczególnionych przez organizatora zapytania;
  • możliwość przesuwania terminów zakończenia zapytania w przód – organizator zapytania może wydłużyć czas na składanie ofert, np. jeśli w pierwotnym czasie dostał ich zbyt mało;
  • automatyczne powiadomienia o nowych zapytania/aukcjach z kategorii, którą firma określiła w swoim profilu;
  • prezentacja na profilu firmy statystyk pokazujących liczbę odsłon oraz odwiedzających.

Użytkownicy Aleo mogą korzystać z takich narzędzi jak przelew AleoPay (łączący cechy zwykłego przelewu krajowego z funkcjonalnością zapewnianą przez rachunek zastrzeżony) oraz z finansowania dostawców. Ponadto Aleo umożliwia między innymi, prowadzenie elektronicznego postępowania zakupowego (przetargi), organizowanie aukcji zakupowych i sprzedażowych, prezentacje katalogu swoich produktów i usług oraz negocjacje ceny.

Trzeba przyznać, że platforma Aleo to na polskim rynku-sprzedaży internetowej rozwiązanie dość unikalne, stanowiące połączenie platformy e-commerce, narzędzi wspierających procesy zakupowe i platformy społecznościowej. Warto wspomnieć, że handel przez platformy e-commerce B2B stanowi w Polsce 5 proc. wszystkich transakcji zawieranych pomiędzy firmami, a wartość wymiany handlowej w segmencie B2B szacuje się obecnie na 120 mld złotych rocznie.

Zostaw odpowiedź