fbpx

Poczta 20% w górę, Integer ze 115 milionami euro

Nie ustaje bój na logistycznym placu boju. Zaraz po majówce Poczta Polska ogłosiła, że rośnie jej udział w rynku przesyłek, zaś chwilę później easyPack, czyli część Grupy Integer.pl poinformował o zdobyciu 115 milionów euro na światową ekspansję paczkomatów.

Wśród krajów, które mają zostać podbite przez paczkomaty wymienia się nawet Kanadę!

 

 

Zacznijmy od Poczty Polskiej, która zanotowała 21-procentowy wzrost obrotów w segmencie paczek w pierwszym kwartale 2015 roku w ujęciu rok do roku. Jak twierdzi Poczta Polska jej wzrost w tym segmencie oznacza, że równie szybko rośnie cały polski e-commerce, co pokazuje pocztowy barometr:

 

„Barometr paczkowy Poczty Polskiej to jedyne na rynku narzędzie mierzące kondycję handlu w internecie. To także barometr polskiej gospodarki on-line – na jego podstawie możemy oceniać, czy Polacy chcą wydawać pieniądze w sieci”

 

– Mamy strategię rozwoju ściśle związaną z obsługą rynku eCommerce. Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla eCommerce: powyżej 1,5 mld zł – mówi Sławomir Żurawski odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowo-kurierskiego oraz eCommerce. Dla Poczty rynek paczkowy to priorytet. Spółka chce być możliwie najbardziej dostępna ze swoimi usługami dla klientów, którzy dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki.

 

Okazuje się, że w styczniu Polacy za pomocą Poczty zwracali przede wszystkim nieudane prezenty gwiazdkowe, ponadto bardzo dużo wysyłały sklepy sportowe oraz modowe. Ciekawostką jest także podanie przez Pocztę informacji na temat ruchu zagranicznego: tutaj także Poczta zanotowała wzrost (10%): liderem są Chiny – to wzrost o prawie 60 proc. i Niemcy – ponad 11 proc..

 

Na drugim biegunie znalazła się Rosja – widać wpływ związany z obecną sytuacją polityczną i spadek liczby paczek wysyłanych tym kierunku o 41 proc. – Patrząc jednak na wszystkie kraje do których Polacy wysyłają paczki, to w ruchu wychodzącym mamy dodatnią dynamikę. Świadczy to o tym, że na innych krajach nie tylko nadrabiamy spadki z Rosją, ale robimy jeszcze wzrost ponad ogólną średnią rynkową. – mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.

 

Co do Paczkomatów to tutaj mniej o osiągnięciach a więcej o planach, wszak chodzi o pozyskanie nowych inwestorów. easyPack dąży do posiadania sieci 5.000 Paczkomatów® InPost w Europie, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie do końca 2015 roku. Dodatkowe środki pozwolą na powiększenie sieci o dodatkowe 4.000 urządzeń. Jak więc widać, prezes Brzoska szykuje mocną odpowiedź dla ekspansji UPS – skoro Amerykanie drążą temat w Europie i Polsce, to dostaną odpowiedź na własnym terenie.

 

„Z przyjemnością ogłaszamy finalizację drugiej rundy finansowania spółki easyPack, której celem jest dalsza dynamiczna rozbudowa sieci Paczkomatów® InPost na świecie. Jestem przekonany, że pozyskane środki przyspieszą wzrost naszego biznesu oraz pomogą osiągnąć kolejny etap w dążeniu do stworzenia globalnej platformy nowoczesnych usług paczkomatowych dla e-commerce. Nowi akcjonariusze easyPacka to znane, wiarygodne instytucje finansowe, które tym samym pokazują swoją wiarę w realizowany przez nas ambitny, międzynarodowy projekt” – powiedział Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Zostaw odpowiedź