fbpx

Poczta Polska: e-commerce już wkrótce będzie tradycyjnym biznesem

Poczta Polska przewiduje, że e-commerce nie “zmiecie” z powierzchni ziemi tradycyjnego handlu, ale dzięki swoistej symbiozie stanie się jego integralną częścią. Nasz narodowy operator zdradza również swoje plany na najbliższe lata.

E-commerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to e-commerce będzie tradycyjnym biznesem. Chcemy być blisko klientów oferując im cały łańcuch wartości Grupy Poczty Polskiej

powiedział Janusz Wojtas członek Zarządu Poczty Polskiej podczas debaty na temat handlu w internecie.

Debata jest pierwszą z cyklu spotkań poświęconych rynkowi handlu internetowego. W rozmowie poza Pocztą Polską wzięli udział Bonito.pl, IAI Shop, Frisco.pl oraz eksperci firmy Gemius.

Według uczestników debaty, rynek e-commerce w Polsce jest obecnie w środkowej fazie rozwoju, a tym co zapewni sukces jego uczestnikom jest przede wszystkim dbanie o wysoką jakość usług, zarówno po stronie samego sklepu jak i firmy logistycznej. Zdaniem Janusza Wojtasa, Poczta Polska rozwija w ramach tzw. ostatniej mili trzy kanały dostępu do swoich usług.

Równolegle pracujemy nad trzema kanałami dostępu do naszych usług, tak żeby w pełni odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do największej w kraju sieci placówek pocztowych. Docelowo mamy zamiar stworzyć sieć składającą się łącznie z 10 tys. punktów odbioru

podkreślił Janusz Wojtas.

Poczta Polska chce także wdrożyć samoobsługowe urządzenia do odbioru paczek.

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25 proc. rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31 proc. przesyłek. Poczta Polska zamierza poprawić ten wynik dzięki nowej ofercie parasolowej.

Pozwoli ona klientom e-commerce na dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

W 2013 roku aż o prawie 60 proc. wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.

Moim zdaniem

Poczta Polska w minionych latach czyni bardzo wyraźne starania o to,  aby zaskarbić sobie przychylność e-sprzedawców. Tworzenie oferty parasolowej to tego najlepszy dowód. Mam tylko nadzieję, że operator wyeliminuje również swoje największe słabości, czyli problemy z zagubionymi i nieterminowo dostarczanymi przesyłkami. Widać też wyraźnie, że perspektywa wejścia na giełdę działa bardzo pobudzająco, jeśli chodzi o wdrażanie światowych standardów budowania oferty biznesowej.

 

 

Zostaw odpowiedź