fbpx
Bedzie można odebrać paczki poczty polskiej na orlenie

Poczta Polska i 5000 punktów odbioru dla e-commerce

Trwa strategiczna i PR-owa batalia pomiędzy dwoma operatorami pocztowymi: Pocztą Polską oraz Grupą Integer SA. Ci, którzy spisali Pocztę Polską na straty, powinni wstrzymać przynajmniej na jakiś czas krytykę, bo kolejne ruchy pokazują, że nasz narodowy operator definitywnie się obudził.

Poczta otwiera się na nowe możliwości i nowych partnerów.

 

Efektem ma być ponad 5100 punktów odbioru (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw PKN ORLEN), spośród których niemal 18% będą stanowiły placówki całodobowe. Tym samym Poczta Polska jako jedyny operator w Polsce zaoferuje aż trzy modele odbioru przesyłek:

  • placówki pocztowe
  • Stacja z Paczką
  • przesyłka kurierska door to door

 

Cały program wstępnie ruszy już od kwietnia tego roku i na początek obejmie nadawców biznesowych, wszak Poczta dwoi się i troi aby pozyskać jak najwięcej klientów na rynku handlu internetowego. Potem dostęp do systemu Stacja z Paczką uzyskają także klienci indywidualni, co może być przełomem w zmianie zachowań klientów na rynku logistycznym.

 

W pierwszym etapie współpracy Poczta Polska udostępni możliwość odbioru na stacjach paliw PKN ORLEN przesyłek Kurier48 z terminem doręczenia/wydania 48 godzin. W ciągu roku Poczta Polska będzie zwiększać funkcjonalność rozwiązania włączając kolejne usługi paczkowe i kurierskie, w tym usługę za pobraniem. PR-owcy wynajęci przez Pocztę nie podarowali sobie małego prztyczka w nos właścicielowi Paczkomatów:

 

„Poczta Polska – przez nawiązanie współpracy z operatorem Stacja z Paczką – udostępnia największą w kraju sieć nadawczo-odbiorczą, która jest niemal 5 razy większa niż sieć alternatywnego operatora pocztowo kurierskiego, działającego na polskim rynku. Zakładanym efektem współpracy ma być również wzrost wolumenu przesyłek doręczanych przez Pocztę Polską oraz Stację z Paczką. Możliwości logistyczne operatorów są w tym zakresie 3 lub nawet 4-krotnie większe w odniesieniu do jednego punktu odbioru na stacji PKN ORLEN niż przepustowość alternatywnych punktów odbiorczych dostępnych na rynku.”

 

W połączeniu z rosnącym dwucyfrowo polskim rynkiem e-commerce i skupieniu Grupy Integer SA na ekspansji zagranicznej plany PP mogą być całkiem realne. Z pewnością odbiór na stacji benzynowej wpisuje się doskonale w wizerunek Poczty Polskiej.

 

„Dzięki podpisanej umowie z operatorem Stacja z Paczką chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN ORLEN i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych – podsumowuje Janusz Wojtas.”

Zostaw odpowiedź