Poczta Polska i InPost chwalą się uczestnictwem w Allegro Smart

Dwaj konkurenci i antagoniści poinformowali w tym samym momencie, że przystępują do Allegro Smart.

O Allegro Smart już pisaliśmy, zwracając uwagę, wbrew powszechnej krytyce, że to ciekawie przemyślana oferta, która ma dużą szansę obronić się na polskim rynku e-commerce, bo jest świetnie dostosowana do potrzeb typowego kupującego. Wspominaliśmy też o usługach logistycznych, jakimi Allegro będzie świadczyć usługę Smart. Teraz pora na więcej szczegółów.

Po pierwsze należy przypomnieć, że Smart jest w dwóch wersjach – rocznej za 49zł i półrocznej za 39zł.

Poczta Polska podała do wiadomości, że przesyłki będzie można odbierać w sieci placówek „Odbiór w Punkcie” Poczty Polskiej: w placówkach pocztowych, stacjach paliw Orlen, kioskach RUCH i w sklepach Żabka/Freshmarket. W ramach abonamentu Allegro Smart!, Klienci będą też mieli możliwość darmowych zwrotów do sprzedawców na Allegro.

Poczta Polska szczególnie mocny nacisk kładzie na usługę „Odbiór w Punkcie” ponieważ jest to najdynamiczniej rozwijająca się metoda dostaw. Klient ma możliwość odebrania przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej dla siebie porze. W stosunku do roku ubiegłego wolumen przesyłek dostarczanych do punktów odbioru wzrósł o ponad 40 procent.

Po raz kolejny przekonujemy się, że naszą usługę dostaw do placówek pocztowych i partnerskich doceniają Klienci Allegro, dla których jesteśmy ważnym dostawcą przesyłek. Poczta Polska jest liderem pod względem wielkości sieci punktów odbioru i konsekwentnie dąży do zwiększenia udziału tej formy dostawy w ogólnym wolumenie. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, dzięki współpracy z PKN ORLEN, Żabką Polska oraz RUCH S.A. umożliwiamy odbiór zakupionych w internecie zakupów podczas codziennych czynności takich jak tankowanie paliwa czy robienie drobnych zakupów spożywczych – mówi Członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Z kolei InPost poinformował, że w ramach Smart będzie możliwość korzystania z doręczeń do Paczkomatów, gdzie terminowość usługi jest na poziomie 97 procent w modelu D+1 (dzień po nadaniu). Przy czym są to wewnętrzne statystyki operatora.

“Od lat traktujemy naszą współpracę z Allegro jako priorytet. Nie jest więc zaskoczeniem, że przyjęliśmy propozycję i zdecydowaliśmy się na współpracę także przy Allegro Smart! – nowym projekcie największej platformy handlu elektronicznego w Polsce. Wierzę, że to będzie nowa jakość na polskim rynku e-commerce, a jednocześnie dajemy do tej usługi naszą unikalną jakość z odsetkiem dostaw na drugi dzień po nadaniu na poziomie 97% – tego nie ma nikt na rynku” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Zostaw odpowiedź