fbpx

Poczta Polska ma własne Serce i Mózg

To nie pomyłka i nie mam tu bynajmniej na myśli próby personifikacji organizmu pocztowego. Chociaż w pewnym sensie o personifikacji będzie mowa, ale innej, bo tej, którą lubimy czyli markowej.

Oto Poczta Polska przedstawia dwóch swoich bohaterów, którzy będą ocieplać wizerunek największej w Polsce instytucji pocztowej.

 

 

Nawiązanie do słynnej pary: Serce i Mózg, która swego czasu odmieniła dokumentnie wizerunek Neostrady, jako usługi nudnej szarej i smutnej, jest oczywiste. Poczta Polska postawiła na dwa ptaki: gołębia (pocztowego rzecz jasna) oraz bociana (bo polski rzecz jasna).

 

Oczywistością jest także sprzeczność charakterów obu panów: gołąb to najpewniej efekt niemieckiej hodowli – co wyraźnie sugeruje postawa oraz język, a także fakt, że jest ciągle na bieżąco (słuchawki ma nie od parady). Bocian jest z kolei po prostu polski – zdecydowanie bardziej wyluzowany, chociaż obowiązkowy (stoper na szyi).

 

Skoro posłodziliśmy, to pora na porcję dziegciu. Chociaż Poczta dopiero zaczyna, to za kreację odpowiada poważna agencja reklamowa, czego nie widać zbytnio o pierwszych grafikach – te przypominają amatorskie rysunki studentów, a nie poważne prace, na które można podejrzewać nie szczędzono budżetu. W efekcie czego osiągnięto efekt uśmiechu na wielu twarzach, ale chyba nie do końca o taką radość tutaj chodziło.

 

2 komentarze

  1. Maciej Dutko 04-07-2014
  2. Trampolina 07-07-2014

Zostaw odpowiedź