fbpx

Poczta Polska: stawiamy na e-commerce i 8 miliardów przychodów

Wojna na liczby i informacje prasowe między InPostem a Pocztą Polską wróciła i trwa w najlepsze.

Do niedawna obie firmy zaprzestały praktycznie wypuszczania w świat komunikatów prasowych, ale pierwszy przebudził się InPost, a skoro tak, to przypomniała o sobie Poczta Polska.

Powodem wojny prasowej między oboma gigantami jest niewątpliwie szczyt zamówień w e-commerce, który powoli dobiega końca.

InPost niedawno poinformował, że dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn. W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8% więcej rok do roku, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 92,10%, a Kurier InPost o 23,06%.

Co na to Poczta Polska?

Spółka chce zmienić infrastrukturę logistyczną międzynarodowych. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

Poczta Polska wyodrębniła główne działy, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary, takie jak:

  • rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa
  • inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni
  • wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek,
  • reorganizację wewnętrznej struktury przedsiębiorstwa
  • poprawę wynagrodzeń pracowników.

Perspektywa pracownika pozostaje jednym z najważniejszych elementów strategii i wyzwań stojących przed Pocztą Polską. Jak twierdzi spółka w ostatnich 24 miesiącach znacząco poprawiono warunki pracy, w tym podniesiono poziom wynagrodzeń pracowników o średnio ponad 20 procent.

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 nowych placówek zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak i w aglomeracjach. Firma zamierza konsekwentnie powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci  click & collect funkcjonuje ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, Kioski RUCH S.A., stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka).

Zostaw odpowiedź