fbpx

Poczta Polska zaczyna skanować listy i… boryka się z reklamacjami

Jak informuje Gazeta Wyborcza, nasz narodowy operator pocztowy ma nowy pomysł na rozszerzenie portfolio swoich usług. Poczta Polska zamierza zaoferować usługę skanowania… naszych listów i przesyłek. Z kolei Urząd Komunikacji Elektronicznej ujawnił główne problemy, jakie trapią tą spółkę.

Usługa skanowania będzie dostępna dla klientów poczty, którzy wcześniej zadeklarują chęć korzystania z tej usługi. W pierwszej kolejności skanowana będzie jedynie koperta, a nie jej zawartość. Skan będzie trafiał do naszej skrzynki e-mailowej. Dzięki temu, znając nadawcę przesyłki, będziemy w stanie podjąć decyzję, jaki ma być jej dalszy los. Odbiorca będzie miał trzy opcje do wyboru:

  • przesłanie zawartości listu w postaci pliku PDF na nasz adres e-mailowy,
  • przesłanie listu papierowego drogą tradycyjną,
  • znisczenie przesyłki

Poczta zastrzega, że całą usługę będzie świadczyć, rygorystycznie przestrzegając zapisów ustawy o ochronie danych osobowych.

Wyborcza poinformowała, że nowa usługa jest częścią szerszego projektu o nazwie Envelo (więcej o nim pisałem w tym miejscu).

Podczas, gdy Poczta przedstawia plany uruchomienia kolejnych usług, Urząd Komunikacji Elektronicznej, ujawnia wyniki kontroli, jaką przeprowadził w spółce. Wynika z nich, że o ile w poprzednich latach Poczta Polska odrzuciła ok. 70 proc. zgłaszanych przez klientów reklamacji, o tyle w 2013 r. wskaźnik ten spadł i wyniósł 56 proc.  Najczęstszym powodem ich złożenia było zaginięcie lub opóźnienie przesyłek powyżej 14 dni (494 reklamacji). Powodem złożenia 133 reklamacji było m.in.: podejrzenie naruszenia tajemnicy korespondencji, brak dręczenia awiza, czy zwrotnego potwierdzenia odbioru.

Ponadto z raportu UKE wynika również, że w 2013 r. wzrosła terminowość dostarczania przez Pocztę Polską listów ekonomicznych, ale jednocześnie pogorszyła się w przypadku listów priorytetowych.

 

Zostaw odpowiedź