fbpx

Jak podnieść openrate mailingów? Personalizacją i designem!

Tak wynika z badań pod tytułem „Consumers Reveal Brands Are Missing The Communication Mark”

Badanie przeprowadziła firma Mailjet, które świadczy usługi e-mail marketingu na rzecz firm trzecich. Jest ono o tyle interesujące, że skupia się dość szczegółowo na różnorodnych zabiegach stosowanych przez e-mail marketing. Zazwyczaj tego typu badania zbyt głęboko wchodzą w tematykę, lub traktują ją powierzchownie. Wyniki pokazane w poniższej tabeli pokazują konkretne kierunki, jakie ma do wyboru osoba zarządzająca marketingiem, oraz sposób w jaki badani do owych kierunków się odnoszą.

Warto zwrócić szczególną uwagę na że osoby w wieku 16-29. Za jakiś czas wejdą one w segment wiekowy 26 – 40, który wiąże się z największą aktywnością konsumpcyjną, więc wyniki tego badania pokazują pewien horyzont, w kierunku którego należałoby podążać.

Jak zostało wspomniane w tytule, ogółem najwięcej punktów wśród respondentów zebrała personalizacja. Z tym, że nie oznacza to tylko personalizowania tytułu, czyli wpisywania doń imienia lub nazwiska właściciela skrzynki mailowej, ale także dobór produktów czy też tematyki do zgodnej z oczekiwaniami odbiorcy.

Jeśli jednak zerkniemy na wyniki odpowiedzi w grupie respondentów w segmencie wiekowym 16-29, to okaże się, że najważniejszy jest design, który wyprzedził personalizację o 5 punktów procentowych, zaś średnią z badania aż o 10 punktów procentowych, co jest różnicą, której nie powinno się bagatelizować. Co ciekawe, także osoby w wieku 30-44 okazały się dużo bardziej wrażliwe na wygląd mailingów niż starsi odbiorcy.

Jak więc podnieść openrate naszych mailingów? Pracować nad tym, aby były nie tylko mądre, ale także piękne.

 

214169

1 komentarz

  1. Piotr 18-08-2016

Zostaw odpowiedź