fbpx

Polacy banerów niecierpią, a za treści płacić nie będą

Tytułowy obraz Polaka kołtuna wyłania się z badań Interaktywnie, według których blisko 94% Polków nienawidzi banerów typu pop-up.

Co nie zmienia faktu, że jednocześnie według badań to baner na stronie www jest najczęstszym źródłem złożenia zamówienia na reklamowany produkt. I weź tu bądź mądry.

 

Zacznijmy od form reklamy, które budzą skajnie negatywne odczucia. Po pierwsze mamy wspomniany wcześniej baner wyskakujący pop-up. 94% respondentów wskazało go jako źródło swoich negatywnych emocji.

 

 

75% wścieka się na widok reklam video lub na widok jakichkolwiek reklam w swoim smartfonie/tablecie. Tylko jeden procent mniej denerwuje się na reklamy w e-mailach.

 

Najmniej irytującymi formami reklamy są linki sponsorowane. Co ciekawe klasyczne banery są nieakceptowane przez blisko 2/3 respondentów. Na tle całości to wynik lepiej niż przyzwoity.

 

Obraz sytuacji zmienia się nieco, gdy zapytamy respondentów nie o uczucia, a o praktykę codziennego życia. Na pytanie “czy zdarza Ci się kupować produkty lub zamawiać usługi pod wpływem reklam internetowych?” okazuje się jednak, że reklamy banerowe to obok mailingów główne źródło zamówień.

 

Niemniej negatywnie respondenci wypowiedzieli się o możliwości płacenia za treści na stronach www – ale także tutaj jednostronnie zadane pytanie skłania do jednostronnie skrajnych odpowiedzi. Efekty? Blisko 72% badanych odpowiedziało, że nie jest skłonna płacić za zamknięty dostęp do treści.

 

 

Gdyby w pytaniu dodano warunek o zniknięciu banerów lub absolutnej unikalności treści być może wyniki byłyby znacząco inne.

Zostaw odpowiedź