fbpx

Polacy na zakupach w sieci. Raport Ceneo – część I

Jakie są powody, dla których polscy użytkownicy sieci korzystają z e-zakupów? Jak przedstawia się obecny poziom zaufania naszych rodaków do tej formy nabywania produktów? Czy e-klienci są wierni?

Na te pytania odpowiada najnowszy raport Ceneo.pl

Dla wszystkich internetowych sprzedawców możliwość poznania odpowiedzi na zadane e-kupującym pytanie “dlaczego decydujesz się na zakupy przez internet” wydaje się być szczególnie interesująca. Okazuje się, że 71 proc. ankietowanych odpowiedziało, że kluczowa jest dla nich niższa cena, niż w przypadku zakupu w sklepach stacjonarnych. Jest to najlepszy dowód na to, że Polacy są pragmatykami i w ich wypadku pierwszorzędne znaczenie ma czynnik finansowy.

Na drugim miejscu Polacy wymieniają dostawę do domu. Z kolei 61 proc. osób biorących udział w badaniu wskazało na wygodę. Połowa odwiedzających sklepy internetowe docenia oszczędność czasu.

Z omawianego dokumentu wynika, że motywacja do zakupów w sieci jest silnie powiązana z miejscem zamieszkania i wiekiem internauty. Z tego powodu możliwość dostawy do domu mieszkańcy wsi doceniają bardziej niż ogół badanych (78 proc.). Dla najmłodszego pokolenia kupujących szczególnie istotny okazuje się duży wybór produktów (58 proc.).

Autorzy raportu odnoszą się również do kwestii zaufania klientów do e-sklepów. W tym obszarze, ich zdaniem w ostatnich latach zaszły spore zmiany. Z badania zleconego przez porównywarkę Ceneo wynika, że prawie połowa z nich (48 proc.) uważa zakupy internetowe za równie bezpieczne, co te tradycyjne.

Kupujący stosują różne techniki oceny ryzyka związane z zakupami u danego sprzedawcy i sprawdzenia jego wiarygodności. 80 proc. kupujących bierze pod uwagę umieszczone na stronie sklepu opinie i rekomendacje innych internautów. Połowa kupujących szuka takich opinii poza danym sklepem, np. w porównywarkach cen. Mniej niż co trzeci e-konsument twierdzi, że czyta regulamin sklepu, co szósty szuka danych rejestrowych firmy, a co ósmy certyfikatów potwierdzających bezpieczeństwo i rzetelność sklepu.

Polacy chętniej wracają do miejsc, które już znają, zwłaszcza jeśli efekt ich pierwszej wizyty był satysfakcjonujący. Większość, bo aż 74 proc. ma sklepy internetowe, w których zrobiło zakupy co najmniej dwa razy, 5 proc. kupujących mówi, że takich sklepów jest wiele, 41 proc. że kilka, a 27 proc. ma jeden taki sklep.

Zostaw odpowiedź