fbpx

Polacy na zakupach w sieci. Raport Ceneo – część II

Lider rynku porównywarek cenowych, już po raz czwarty przygotował ranking sklepów internetowych, najlepiej ocenianych przez kupujących.

Ranking został opracowany w oparciu o milion ankiet wypełnionych przez użytkowników serwisu w ramach Programu Zaufane Opinie.

Warto przypomnieć, że program Zaufane Opinie został uruchomiony przez Ceneo.pl w 2009 roku. System opiera się o internetowe ankiety, które są wypełniane przez tych klientów, którzy dokonali faktycznego zakupu w konkretnym sklepie internetowym. Ceneo zdradza, że oferty sklepów ze znaczkiem Zaufane Opinie są klikane nawet 23% częściej niż oferty bez tego znaczka – nawet jeśli są droższe.

Sklepy zostały ocenione w 6 kategoriach tematycznych: Elektronika użytkowa, Motoryzacja, Multimedia, Styl życia, Świat komputerów i gier oraz Zdrowie i uroda. Sklepom przypisano punkty na podstawie następujących kryteriów:

  • Jakość obsługi – ocenie zostało poddane ogólne wrażenie z zakupów dokonanych w danym sklepie;
  • Ocena za dostawę towaru – oceniano szybkość wysyłki oraz to czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu;
  • Ocena komunikacji ze sklepem – oceniano poziom komunikacji: czy sklep odpowiadał na maile i telefony, czy wystarczająco często informuje o statusie zamówienia;
  • Procentowy udział ofert ze zdefiniowanym statusem dostępności – sprawdzano czy sklep informuje klienta o tym, czy towar jest dostępny od ręki, czy jednak trzeba na niego dłużej poczekać;
  • Uczestnictwo w Programie Ochrony Kupujących (POK) Ceneo;
  • Punkty odbioru osobistego;
  • Jaki procent użytkowników poleca dany sklep.

W kategorii elektronika użytkowa, pierwsze miejsce zajął sklep hurt.com.pl, na drugim miejscu znalazł się megamarket.com.pl, z kolei na trzecim mixmedia.pl:

Zupełnie zmieniła się czołówka sklepów z branży motoryzacyjnej. Pierwsze miejsce zajął awansujący z trzeciego miejsca sklep strefakierowcy.pl. Kolejne, drugie miejsce zajął sklep oponymax.pl, a listę trzech najlepszych sklepów w kategorii Motoryzacja zamyka sklep boxcars.pl:

W kategorii multimedia pierwsze miejsce zajęła internetowa księgarnia weltbild.pl. Niemiecki wydawca po raz drugi z rzędu tryumfuje w tej kategorii. Ubiegłoroczni zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca w 2013 roku nie obronili swojej pozycji. Miejsce madbooks.pl i matras.pl, zajęły sklepy legolas.pl i muzykuj.pl – oba debiutujące w zestawieniu.

 

Wielbiciele zwierząt wydają się być wierni sprawdzonym już miejscom, bo ubiegłoroczne pierwsze miejsce w kategorii styl życia obronił sklep zooexpress.pl. Sklep był też laureatem pierwszej edycji w 2010 roku. Kolejne dwa miejsca zajęły sklepy notowane w zestawieniu po raz pierwszy. Drugie miejsce zajął sklep 3kropki.pl, specjalizujący się w sprzedaży m.in. akcesoriów dla dzieci. Podobny asortyment znajdziemy w ofercie sklepu, który uplasował się na trzecim miejscu – superzabawki.com.pl

Z kolei w dziale świat komputerów i gier, na miejscu pierwszym – awans z czwartego – w tegorocznym zestawieniu znalazł się sklep proline.pl.Drugie miejsce obronił gram.pl/sklep, który uruchomili twórcy serwisu poświęconego grom komputerowym i konsolowym – gram.pl z Warszawy. Na trzecim miejscu debiutuje sklep agito.pl, który oferuje szeroka gamę produktów, wśród których znaleźć można m.in. gry w ramach kategorii „Strefa gracza” oraz sprzęt komputerowy.

Zestawienie zamyka kategoria zdrowie i uroda. Podobnie jak przed rokiem, kategoria ta została zdominowana przez perfumerie. Mimo dużej konkurencji, po raz kolejny pierwsze miejsce obroniła perfumeria.pl. Warto dodać, że ten sklep wygrywa w tej kategorii każdego roku, czyli jest to już jego czwarty tytuł.

Na drugim miejscu znalazła się reprezentujący apteki sklep cefarm24.pl, który awansował z miejsca czwartego. Trzecie miejsce, tak jak przed rokiem, zajął sklep iperfumy.pl

Zostaw odpowiedź