fbpx

Polacy w sieci zakupów: ubrania, elektronika oraz książki

Gemius nareszcie pokusił się o “zinfografikowanie” swoich wiadomości prasowych, co przyniosło interesujący efekt wizualny, ale nie wyjaśniło na czym można się w handlu internetowym dorobić.

Pomimo to, zapraszam do zapoznania się z infografiką pod tytułem “Polacy na e-zakupach. Kto i jakiego rodzaju produktów szuka w e-sklepach”.

 

Pierwsza istotna informacja głosi, że dane pochodzą z lipca – na wykresie nie doszukamy się tego, co nas interesuje najbardziej, czyli trendów w poszczególnych branżach handlujących w polskim internecie.

 

Tak czy inaczej, lipcowe dane wskazują, że z blisko 12 milionów kupujących w sieci Polaków większość (6.5 miliona) stanowią Polki. Stąd drugi wniosek, że panowie kupują w liczbie 5.3 miliona.

 

Głównym rynkiem dla kobiet w polskim internecie jest branża odzieżowa – ciuchy w lipcu kupiło ponad 3.5 miliona Polek. 3 miliony zaopatrzyło się w sklepach wielobranżowych, zaś 2.7 miliona w sklepach RTV, AGD oraz inną elektroniką.

 

Dopiero tutaj wkraczają panowie w sile 2.5 miliona dusz kupujących w sklepach RTV/AGD/elektronika. Wysoko w obu zestawieniach jest rynek książek – wśród kobiet 2.1 mln, zaś wśród mężczyzn 1.5 mln.

 

Jako, że Internet wyrósł na długim ogonie nie sposób pominąć branż z drugiego końca stawki. Tutaj liczą się kategorie takie jak: broń i militaria, erotyka, perfumy, zdjęcia i podobne.

 

Więcej poniżej.

Zostaw odpowiedź