fbpx
sklep spożywczy online

Polacy wydadzą w tym roku w e-delikatesach 300 mln złotych

Z roku na rok wzrasta w Polsce liczba sklepów internetowych, specjalizujących się w sprzedaży żywności. Ma to naturalnie związek z rosnącą wśród Polaków popularnością kupowania artykułów spożywczych w sieci. Chociaż podana w tytule wartość tego segmentu na tle wartości całego e-commerce nad Wisłą wypada nieco “blado”, to jednak kluczowa wydaje się być wyraźna tendencja wzrostowa w tym obszarze handlu.

Jak donosi “Rzeczpospolita”, w 2014 r. w Polsce funkcjonowały 424 internetowe e-sklepy posiadające w swojej ofercie asortyment spożywczy. Porównując te dane z 2013 rokiem, ich liczba wzrosła o 32.

Dziennik zauważa, że internetowe sklepy z artykułami spożywczymi to najszybciej rosnący segment naszego rynku e-commerce.

 Jak prognozuje serwis Sklepy24.pl, na koniec obecnego roku w Polsce będzie już 451 e-delikatesów internetowych.

Warto zauważyć, że chociaż cały rynek handlu odbywającego sią za pośrednictwem internetu wykazuje od kilku lat szybkie wzrosty, o tyle według branżowych analityków, w tym roku liczba operujących w Polsce e-sprzedawców ma zmniejszyć się o 2 proc.

Kontrastuje to mocno z segmentem e-handlu w obszarze artykułów spożywczych, gdzie w bieżącym roku wzrost podmiotów świadczących takie usługi na polskim rynku ma wynieść 6 proc.

Obroty segmentu e-delikatesów w stosunku do wyników za 2014 roku wzrosną o ponad 10 proc. Z roku na rok zauważalna jest także popularyzacja tego sposobu kupowania artykułów spożywczych wśród polskich konsumentów.

W poprzednim roku już co czwarty polski internauta robił w sieci zakupy spożywcze, podczas gdy w 2013 r. z podobnego rozwiązania korzystało tylko 13 proc. użytkowników internetu, a w 2012 r. – zaledwie 8 proc.

Zostaw odpowiedź