fbpx
amazon-christmas

Polacy wydają na Amazonie więcej niż Amerykanie i Niemcy?

Wartość polskiego koszyka na Amazon.de jest zaskakująco wysoka, szczególnie, gdy porównamy zamówienia Polaków do zamówień Amerykanów i Niemców.

Jak podała Rzeczpospolita, powołując się na Planet Plus średnia wartość polskiego koszyka e-commerce w Amazonie to aż 266 złotych, a więc 62 euro. I wydaje się to niedorzecznie wysoką kwotą. Stawia to też pod znakiem zapytania wiarygodność zdobytych przez Rzeczpospolitą informacji.

Wystarczy rzut oka na średnią wartość koszyka Amazona w Niemczech i USA. Za Odrą średnia wartość zamówienia to 28 euro, czyli około 120zł, zaś w USA waha się od 46 do 48 dolarów czyli ok co najmniej 175zł. Trudno uwierzyć, że polski klient miałby zostawiać w Amazonie 266zł przy jednorazowych zakupach. Wygląda to jak uogólnienie danych, które pochodzą ze źródła o bardzo mocno niepełnym wymiarze informacyjnym.

Według reszty informacji uzyskanych przez Rzeczpospolitą Polacy kupują w niemieckim Amazonie głównie elektronikę użytkową taką jak Xbox One S, Yi Dash Cam i Kindle PaperWhite. Polski klient traktuje więc Amazona jako zupełnie inny sklep, niż ma to miejsce w przypadku rynków, gdzie amerykański gigant ma już zakorzenione tradycje.

Warto przypomnieć, że Amazon rozpoczynał swoją działalność jako sklep sprzedający nowe książki, a potem używane książki. Jego bezwzględna polityka w stosunku do wydawców oraz niepohamowana chęć bycia najtańszym sklepem na rynku powodowała i powoduje w dalszym ciągu bardzo ostre tarcia między właścicielami największych globalnych marek, którzy raczej z konieczności, niż z wyboru oferują swoje produkty przez stronę Amazona. Często oficjalnie tego nie robią, ale wyręczają ich w tym ich dilerzy.

Tagi:

1 komentarz

  1. Jbk 20-01-2019

Zostaw odpowiedź