Połowa globalnej sprzedaży online przepływa przez marketplace’y

Internet Retailer wykonał mrówczą pracę i zliczył wszystkie największe marketplace’y świata.

Efekt tej mrówczej pracy powala – okazuje się, że na świecie jest 75 portali, które można określić mianem „online marketplace” i pokrywają one 90 procent globalnego rynku. Okazuje się, że całkowity obrót online w badanych marketplace’ach to 1.47 biliarda dolarów, co odpowiada połowie globalnej sprzedaży w handlu internetowym. Innymi słowy, jeśli nie jesteście w żadnym portalu tego typu, można powiedzieć, że być może przechodzi Wam koło nosa drugie tyle sprzedaży.

Jak donoszą statystyki Internet Retailera marketplace’y nie tylko zagarniają znaczną część rynku e-commerce, ale także niezwykle dynamicznie rosną w siłę. Raptem w ciągu jednego roku od 2016 do 2017 średnio w skali globu o 27 procent. Najwięcej topowych marketplace’ów znajduje się w Ameryce Północnej – aż 42. Następnych 15 ulokowało się w Azji, zaś 12 w Europie, przy czym wskazano także Polskę i nie trudno domyślić się, że chodzi tu o portal Allegro.pl.

Co ciekawe, gdy przejdziemy do największych z największych Amazon znalazł się dopiero na trzecim miejscu. Dwa pierwsze miejsca wzięli Chińczycy z Taobao i Tmall, podobnie jak JD.com miejsce piąte. Czwartym największym jest eBay. Jeśli chodzi o czas założenia to tylko sześć z nich założono przed 2000 rokiem. Z kolei 35 powstało w latach 2010 – 2015.

Zostaw odpowiedź