Polska jest jednym z pięciu krajów, które są w absolutnej światowej czołówce, jeśli chodzi o blokowanie reklam internetowych.
Według raport „Ad blocking in the Internet” autorstwa OnAudience.com Polska jest liderem blokowania reklam internetowych na świecie! Aż 46 procent Internautów w Polsce blokuje reklamy, co daje nam minimalne prowadzenie przez 44 procentami Greków, 42 procentami Norwegów oraz 41 procentami Niemców.
Z kolei, na drugim krańcu kontinuum znajdują się: Wenezuela (10 procent), Paragwaj (5 procent), Brazylia (12 procent), Peru (13 procent), Kazachstan (15 procent), Boliwia (14 procent).
Gdy zerkniemy na zmiany rok do roku, to na liście odnajdziemy raptem tylko kilka krajów, w których ubywa Internautów blokujących reklamy. Należą do nich: Portugalia, Indie, Słowenia, Mongolia.
Jak duży wpływ wywiera na globalny biznes blokowanie reklam? To kwestia mocno względna, szczególnie, gdy liczymy straty, bo każdy może je ponosić w inny sposób: wydawcy tracą na każdej odsłonie z blokadą, reklamodawcy już niekoniecznie, szczególnie, jeśli mało ich interesuje młode pokolenie konsumentów. Wszak te blokuje najbardziej zawzięcie.