fbpx

Polscy internauci są wygodni – badania Nielsena dla Empik.com

Jak informowaliśmy kilka dni wcześniej zarząd Empiku szarpnął się na badania u samego Nielsena, a następnie udostępnił je wybranym mediom – dzięki temu możemy przedstawić garść interesujących informacji o zwyczajach zakupowych polskich internautów.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na próbie 1328 użytkowników internetu, co daje nam mocne podstawy do wyciągania daleko idących wniosków. Wśród przebadanych osób ponad 30% stwierdziło, że nie robiło żadnych zakupów w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Pozostałe 70% zapytano o to, co zachęca ich do robienia zakupów w sieci. I tu mamy pierwsze zaskoczenie – chociaż wiele osób podejrzewałoby, że o robieniu zakupów w sieci decyduje cena to jest to nieprawda.

Liczy się przede wszystkim wygoda: dostawa do domu (79%), oszczędność czasu (76%), duży wybór produktów (75%), możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (74%). Dopiero później motywacją jest konkurencyjna cena (72% odpowiedzi) oraz możliwość porównania cen produktów przed zakupem (66%).

Najczęściej kupujemy przez internet: ubrania i buty, perfumy i kosmetyki, muzyka mp3, tradycyjne ksiażki oraz zabawki dla dzieci. Najmniej wskazań pojawiło się pod adresem branż: sprzęt fotograficzny, sprzęt rtv/agd, wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacja hoteli oraz sprzęt komputerowy.

Jeśli chodzi o bariery zakupowe to na pierwszym miejscu jest po prostu przyzwyczajenie do robienia zakupó w tradycyjnym sklepie (57% wskazań), następnie brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu (42%), obawa przed otrzymaniem innego niż zamawiany produkt (37%) oraz problemy z gwarancją (35%).

Zostaw odpowiedź