fbpx

Polska 10. europejskim oddziałem Facebooka

Chociaż w prasie pojawiły się doniesienia, że polski oddział Facebooka będzie zarządzał rynkiem reklamy od Bałtyku do Morza Śródziemnomorskiego to możemy te zapewnienia włożyć między bajki.

Jedyny fakt, jaki na ten moment jest pewny, to ten, że Facebook otworzył swój 10 oddział w Europie i zlokalizował go w Warszawie. A to oznacza, że polski rynek reklamy na Facebooku urósł na tyle dużo, że marże polskich pośredników zjadają więcej niż kosztuje utrzymanie bezpośredniego oddziału.

Warto podkreślić, że nie mamy do czynienia z powstaniem centrum rozwojowych ani jakąś formą podwykonawstwa, która dałaby pracę większej ilości ludzi. Głównym zadaniem polskiej siedziby Facebooka będzie po prostu sprzedaż reklam. O innych celach wspomina się zdawkowo i dotyczą one współpracy z programistami zainteresowanymi platformą Facebooka. Chodzi więc o stworzenie lokalnego ekosystemu oprogramowania, które będzie nastawione na specyfikę lokalnego rynku, przedsiębiorców oraz użytkowników Facebooka.

Zostaw odpowiedź