Tak pozytywne informacje przyniosła ostatnia publikacja Gemiusa na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Drugą już mniej pozytywną, przynajmniej dla niektórych, informacją jest fakt, że zakupy grupowe nadal tracą.
W ciągu roku na korzystanie z zakupów grupowych straciło ochotę około pół miliona Polaków!
Polski rynek e-commerce dojrzewa z każdym rokiem – każdy kto wciąż stawia na aukcje jako główny kanał sprzedaży powinien uważnie przyjrzeć się poniższym wykresom. Wynika z nich jednoznacznie, że sklepy internetowe powoli wysuwają się na czoło popularności wśród polskich internautów.
W ubiegłym roku w październiku sklepy internetowe odwiedziło 10.8 miliona osób, podczas gdy aukcje internetowe 10.9 miliona. Rok później, czyli w październiku 2013 to e-sklepy były na pierwszym miejscu z wynikiem 12.9 miliona, podczas gdy aukcje internetowe zanotowały odwiedzalność na poziomie 12.8 miliona – o 100 dusz mniej.
W tym samym czasie odwiedzalność stron z zakupami grupowymi spadła z 3.3 miliona do 2.7 miliona osób. Zakupy internetowe to domena kobiet w każdym z wyżej wymienionych segmentów polskiego e-commerce. Jak widać poniżej, kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni odwiedzają sklepy internetowe oraz portale z zakupami grupowymi.
Na koniec warto zauważyć, że nie wszyscy polscy internauci jeszcze przekonali się do zakupów cyfrowych, jak widać w żadnym segmencie odwiedzalność nie przekroczyła 13 milionów osób, zaś według Millward Brawn, w październiku w polskim internecie przebywało ponad 21 milionów osób.