fbpx

Polski e-commerce lodówkami stoi?

Ciekawe informacje spłynęły do nas od RTB House, agencji technologicznej, która specjalizuje się w doborze reklam do preferencji zakupowych internautów. Otóż według analizy 100 sklepów, które są klientami rzeczonej agencji, polscy internauci skupiają gro swojej uwagi na sprzęcie AGD.

W szczególności ich uwadze nie umykają lodówki, pralki oraz odkurzacze.

 

Konkretne wyniki wyglądają następująco:

„Jak wynika z danych, internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki. W pierwszym kwartale 2014 roku po informacje na temat tego produktu do sklepów online zajrzało 573 tys. potencjalnych klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się pralki (564 tys. użytkowników) oraz odkurzacze (386 tys.). Największy wybór odnotowano z kolei w kategoriach: odkurzacze (100 marek oferujących tego typu produkty), ekspresy do kawy (58) i blendery (56)”

 

Trzeba przy tych wynikach postawić kilka zastrzeżeń. Po pierwsze, rynek AGD i RTV w polskim Internecie jest dużo większy niż 100 sklepów – trudno więc mówić o reprezentatywności tego typu badań. Z drugiej strony, nie ma co się obrażać na tego typu informacje dopóki nie musimy wykosztowywać się na dostęp do nich.

 

Druga część komunikatu również wnosi ciekawą informację:

„– Jak pokazują badania IIBR, ok. 50 proc. decyzji zakupowych dotyczących sprzętów RTV i AGD oparta jest na informacjach znalezionych w internecie. Sprzedażowy sukces zależy zatem od umiejętnego wykorzystania bieżących danych o zakupowych potrzebach internautów. Wiedząc, kto w tym momencie szuka w sieci nowego sprzętu producenci mogą kierować przekaz do faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem i np. reklamować zmywarki tym użytkownikom, którzy właśnie urządzają kuchnię – podkreśla Orzechowski.”

 

I to informacje, którym powinni bliżej przyjrzeć się producenci oraz dystrybutorzy sprzętu. W Polsce nadal średnio popularne są akcje sprzedażowe wspierające końcowych sprzedawców, którzy na dobrą sprawę bardzo często potrafią lepiej wypozycjonować się w Google na produkty, które sprzedają. Tym samym stanowią ważną wizytówkę marek RTV i AGD.

 

Podobnie ma się sprawa z porównywarkami cenowymi, które serwują ogryzki opisów produktów, jakie przygotowują producenci. Niewątpliwie te dwa pola w najbliższych latach mogą stać się kolejnym elementem konkurencji między producentami lodówek, pralek i nie tylko.

 

Zostaw odpowiedź