fbpx

Polski e-commerce za granicą: Riccardo w UK

Riccardo to polski sklep z siedzibą w Poznaniu, który w ostatnich dniach poinformował o początku europejskiej ekspansji, z brytyjskim przyczółkiem jako pierwszym w kolejności.

To bardzo rzadka sytuacja, dlatego też godna uwagi i naśladowania, w czasach, gdy głównie piszemy o ekspansji zachodnich sklepów internetowych w Polsce.

 

W tym wypadku wyprawa na zachód poparta jest odpowiednim zapleczem logistycznym. Riccardo jest właścicielem w sumie 18 salonów lub sklepów z odzieżą oraz obuwiem marek takich jak: Tommy Hilliger,GUESS, Lio Jo, Armani Jeans, EMU, Ecco, Clarks, Geox, GUESS by Marciano i Guess Jeans.

 

Wejście na rynki europejskie stanowi kolejny etap e-strategii, jaką firma Riccardo opracowała i realizuje przy pomocy swego doradcy – Grupy AMP Media. Udany debiut na polskim rynku internetowym zachęcił firmę do rozszerzenia obszaru działania. W pierwszej kolejności wybór padł na Wielką Brytanię. Decyzja ta pociągnęła za sobą konieczność dostosowania e-sklepu do nowych warunków. Powstała zatem kompletna wersja angielska z cenami produktów podanymi w funtach oraz komunikatami w języku angielskim umożliwiająca składanie zamówień na rynku brytyjskim.

 

– W handlu internetowym granice nie istnieją. Dla klienta coraz mniejsze znaczenie ma fakt czy dany produkt kupi u rodaka czy sąsiada. Dla niego liczy się jakość obsługi, cena, warunki dostawy. Zasoby logistyczne, jakie posiada Riccardo, śmiało pozwalają na zrobienie kroku w stronę Europy i ten krok postawiliśmy – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.

 

 

Zostaw odpowiedź