fbpx

Polski e-rynek RTV – telewizory i cała reszta

Ponownie wracamy do badania „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce”, które pomagała realizować RTB House agencja technologiczna specjalizującą się w precyzyjnym doborze reklam do preferencji zakupowych internautów.

Tym razem przyjrzymy się rynkowi RTV.

 

 

W poprzednim etapie ustaliliśmy już, że rynek AGD pralkami i lodówkami stoi, teraz nie odkryjemy Ameryki, kiedy powtórzymy za autorami raportu, że rynek RTV w polskim Internecie telewizorami stoi. Przypominamy też, że badanie wykonano na 100 sklepach, więc niekoniecznie musi być w 100% reprezentatywne dla całego rynku polskiego handlu internetowego.

 

Telewizory to więcej niż połowa polskiego rynku e-RTV. Co ciekawe, RTB House zalicza do owego rynku także nawigacje samochodowe. Tak czy inaczej, długi ogon w polskim RTV w sieci wygląda ciekawie. Zaskakuje marność rynku mobile – czyli słuchawek i odtwarzaczy MP3/MP4 a także czytników e-book.

 

Chociaż słuchawki wydają się być popularne w Polsce to ich słabość widać dopiero na tle zestawów kina domowego – znacząco droższych od przenośnych nauszników. Zadziwia także liczba osób, które szukają kamer cyfrowych. Wszystkie szczegółowe liczby w infografice poniżej.

 

Polski rynek RTV powala różnorodnością akcesoriów – w szczególności tych do magazynowania prądu – tutaj oferta to 194 marki. Niewiele gorzej jest na rynku głośników – 186 marek – zdumiewający wynik, dla każdego, kto dotychczas nie stanął przed wyborem własnego systemu nagłośnienia. Co szokujące głośnikom ustępują nawet akcesoria do nich, czyli kable i wtyki.

 

Więcej ciekawostek poniżej.

1 komentarz

  1. Robert 11-07-2014

Zostaw odpowiedź