fbpx

Polski eksport = handel w Internecie? 80% polskich eksporterów z kategorii MŚP sprzedaje w Internecie!

Badania, za które zapłacił FedEx Express pokazują bardzo mocne powiązanie między polskimi eksporterami a uczestnikami rynku handlu internetowego.

Mówiąc krótko i na temat – jeśli jakieś polskie małe lub średnie przedsiębiorstwo eksportuje, to najpewniej jednocześnie jest uczestnikiem rynku handlu internetowego. A to wskazuje na silne powiązanie, mówiące, że zazwyczaj eksporter jest firmą poszukującą takich, czy innych form innowacji. W tym wypadku jest to sprzedaż przez Internet.

Co więcej, handel internetowy średnio stanowi blisko 30 procent przychodów większości przebadanych eksporterów, co świadczy o tym, że ich zaangażowanie w e-commerce jest dalekie od symbolicznego. Co więcej, blisko 40 procent badanych twierdzi, że handel internetowy ułatwia dostęp do zagranicznych rynków.

Istotną informacją dla nowicjuszy jest twierdzenie, że zdecydowanie łatwiej jest ruszyć z eksportem w sektorze B2B, niż B2C. To akurat zrozumiałe, gdyż w przypadku B2B kontakt utrzymujemy z ograniczoną liczbą osób, zaś odpowiedzialność za prawidłowe wprowadzenie produktu do obiegu spoczywa na partnerze biznesowym z danego kraju, co zdejmuje z głowy potencjalnego eksportera dużo formalności. Z drugiej zaś strony, oznacza, że musimy się podzielić z kimś zyskiem.

Średnia wartość eksportu generowanego przez polskiego MŚP to skromne 1.273 miliona dolarów, co oznacza, że nieco odstajemy od równie skromnej światowej średniej na poziomie 1.504 miliona dolarów.

Niezwykle ciekawie robi się, gdy zapytano eksporterów z całej Europy, jakie podjęte działania pozwoliły im na najszybszy wzrost sprzedaży w e-commerce:

  • 43 procent wskazało sprzedaż krzyżową w sklepie internetowym
  • 35 procent wskazało wprowadzenie procedury zwrotu towaru online
  • 34 procent wskazało bezpieczne płatności online
  • 20 procent wskazało właściwy system odpowiedzi na pytania klientów w trybie online

Dodajmy do tego fakt, że europejskie MŚP czerpią wyraźne korzyści z jednolitego rynku cyfrowego, ponieważ 55 procent przedsiębiorców, którzy wzięli udział w globalnym badaniu stwierdziło, że w ich wypadku dochody generuje też m-commerce, a nawet social media (65 procent badanych).

Zleceniodawcą badań jest FedEx Express, największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych. Jak do tej pory to drugie badania zatytułowane FedEx SME Export Report. Przeprowadzone zostało przez firmę Harris Interactive. Uczestniczyło w nim 4500 europejskich firm z sektora MŚP.

 

2017_02_14-Export-Report-Infographic_POLAND

Zostaw odpowiedź