fbpx

Polski rynek e-prasy rośnie

Gazeta Wyborcza zacytowała wyniki badania oraz prognoz badaczy z Millward Brown, z których wynika, że tytuły prasowe, a wraz z nimi ich akcjonariusze mogą wziąć głęboki oddech. Ci zaś, którzy zdecydowali się pospiesznie sprzedać lub zamknąć istniejące na rynku przez dekady gazety i magazyny powinni przeanalizować swoją lekkomyślność.

Według informacji GW średnia liczba cyfrowych abonentów w UK wzrosła w ciągu dwóch lat o 200% !

 

Trend jest bardzo wyraźny, wspominamy o nim od blisko roku. Na przykład przy okazji wznowienia papierowego wydania Newsweeka. Zaś Gazeta Wyborcza o rynku brytyjskim pisze w samych superlatywach:

 

„liczba brytyjskich abonentów cyfrowych wydań wzrosła ze 180 tys. w I poł. 2012 roku do 300 tys. w I poł. ubiegłego roku. W całym ubiegłym roku pod względem liczby sprzedanych e-wydań najlepszy rezultat osiągnął magazyn “T3”. Z tygodników najlepszy wynik osiągnął “The Economist”, którego średnia sprzedaż w tygodniu wynosiła 17 tys. egzemplarzy – to prawie dwa razy więcej niż w 2012 roku.”

 

Sytuacja prasy poprawia się także w USA – już pół roku temu pisaliśmy, że The New York Times po kilku latach marazmu zdecydował się na wypłatę dywidend swoim akcjonariuszom. Ten tytuł jest niekwestionowanym liderem wydań cyfrowych – liczba e-abonentów NYT przekroczyła 700 tysięcy!

 

Niemniej dobre informacje przynoszą statystyki Financial Timesa, który w 2013 roku osiągnął rekordową sprzedaż w całej swojej ponad wiecznej historii. Naturalnie, większość sprzedaży FT to już wersja cyfrowa. Na podstawie globalnych wzrostów Millward Brown sugeruje, że w niedługim czasie w Polsce co czwarte wydanie prasy codziennej będzie sprzedawane w wersji elektronicznej. Oznacza to dwu i pół krotny wzrost w stosunku do aktualnych statystyk na polskim rynku.

 

Znaczące wzrosty (około 1/4) sprzedaży treści cyfrowych zanotowały w ostatnim roku wszystkie znaczące dzienniki, czyli Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza oraz Rzeczpospolita

Zostaw odpowiedź