fbpx

Polski rynek reklamy online w marcu 2016

Dzięki uprzejmości Gemiusa (gemius.pl) przyjrzymy się jak zachowywał się w ubiegłym miesiącu rynek reklamy online. Niewątpliwie bez patrzenia w statystyki słusznym byłoby podejrzewanie, że lej motywem reklam video w marcu były święta Wielkiej Nocy.

Ale jak pogodzić z tym fakt, że drugim największym reklamodawcą w Polsce w tym samym czasie był Adidas?

 

Sprawa wydaje się być dość prosta. W tym roku łagodna zima i wczesna wiosna sprawiły, że ulice zaludniły się biegaczami, rowerzystami i innymi osobami, uprawiającymi sport. Wysoko chociaż poza pierwszą piątką znalazły się także inne spoty celujące w specyficzną marcową aurę – między innymi te od Oponeo.pl, Ikei oraz Zalando.

 

Pomimo natłoku świątecznych reklam takich jak spoty majonezu (Majonez Kielecki), żurku (Krakus, Winiary) i czekoladowych króliczków lub jajek (Lindt i Milka) wysokie miejsce Adidasa nie jest sytuacją wyjątkową. Chociaż numerem jeden w rankingu marcowym wśród marek jest przedstawiciel telekomów, czyli T-Mobile, to liderem w rankingu branż jest już spożywka. Jej przedstawiciel, czyli Nestle z reklamą Lion, załapał się do pierwszej piątki zamykając zestawienie przygotowane przez Gemiusa. Numerem trzy w zestawieniu jest Allianz, zaś niedaleko za nim uplasował się producent mebli Black Red White.

 

Gemius zwrócił uwagę, że z powodu zmiany ramówek na letnie intensywnie w marcu reklamowali się także wydawcy telewizyjni (TVN, MTV i Grupa Onet, która sięgnęła po Tomasza Lisa). W marcu aktywne były również branże: rozrywkowa (zdominowana przez gry), związana z kosmetykami i higieną osobistą (z dużymi kampaniami Head&Shoulders i Blend-a-med), motoryzacyjna (Renault, Mazda i Citroen), farmaceutyczna (z dominującą kampanią Manti Fresh).

 

Jak widać na rynku reklamy online jest tłoczno. Nie dzieje się tak bez powodu, ponieważ jej zasięg jest bardzo dobry:

 

Według badania gemiusAdReal w marcu na komputerach osobistych odnotowano w Polsce 1 521 059 727 emisji reklam wideo online, które dotarły do 19 208 994 użytkowników internetu. – Zasięg kampanii reklamowych online wśród polskich użytkowników sieci to blisko 79 proc., a wśród internautów korzystających z komputerów osobistych to nawet 87 proc. – dodaje Marta Sułkiewicz, odpowiedzialna za rozwój badania gemiusAdReal. − Co z pozostałymi procentami? Narzędzie AdReal pokazuje kampanie rzeczywiście wyemitowane użytkownikom. Oznacza to, że jeśli użytkownik miał np. włączonego adblocka, reklama mu się nie wyświetliła. Co prawda, internauci mogą również korzystać ze stron WWW, na których nie są emitowane żadne filmy,jednak z pewnością blokowanie reklam ma znaczący wpływ na zasięg – komentuje Sułkiewicz.

Zostaw odpowiedź