fbpx

Polski rynek reklamy trzyma się coraz gorzej

Niedawno wspominaliśmy o tym, że rynek reklamy e-commerce rośnie. Niestety nie cała branża ma powody do zadowolenia – zdaniem ZenithOptimedia Group (ZOG), na które powołuje się dziennik Rzeczpospolita całkowity rynek reklamy w Polsce będzie się kurczył.

Wartość tegorocznego rynku reklamowego nad Wisłą oszacowano na 6.8 miliarda złotych, co oznacza spadek w stosunku do ubiegłego roku o 5.5%. Dotychczasowe szacunki także mówiły o spadku, ale na poziomie 4.9%.

Największy udział w deprecjacji mają branże: dóbr szybkozbywalnych (FMCG), farmaceutyczna oraz finansowa. W niemniej trudnej sytuacji są operatorzy telekomunikacyjni.

Ponadto ZOG potwierdził, że jedyną wzrostową gałęzią rynku reklamowego będzie internet. Tutaj możemy spodziewać się wzrostu nakładów o 8%. Minimalny wzrost zanotuje także reklama w kinie. Największe spadki odnotują: gazety codzienne (20%), magazyny (16.5%), outdoor (7.1%) oraz telewizja (6.3%).

Dobrze trzyma się radio, które straci 1 punkcik procentowy, co mieści się w ramach błędu pomiaru statystycznego.

Zostaw odpowiedź