fbpx

Polskie Gino Rossi idzie w e-świat

Ekspansja w stronę zagranicznego e-commerce może postępować zasadniczo na dwa sposoby. Tylko wirtualnie, lub korzystając z silnej marki osadzonej w wielu kanałach sprzedażowych. Nie trudno domyślić się, który ze sposobów jest teoretycznie lepszy.

O tym, jak jest w praktyce przekonamy się niebawem, bo polska marka obuwnicza, Gino Rossi zapowiedziało międzynarodową ekspansję swojej sprzedaży internetowej.

 

 

Chociaż brzmi włosko, to Gino Rossi jest marką w 100 procentach polską (ale jej produkty już nie). W dodatku osiągnęła wielki sukces w sprzedaży naziemnej, bo rocznie sprzedaje już ponad pół miliona butów. Taka sprzedaż nie byłaby możliwa, gdyby nie sieć salonów – 87 pod marką Gino Rossi i 62 pod marką Simple.

 

Ponadto, Gino Rossi nieźle radzi sobie w Internecie, gdzie pierwsza marka osiągnęła 5 procent całkowitej sprzedaży, zaś marka córka Simple nawet 13 procent. Gdy przełożymy to na liczby to mówimy sumarycznie już teraz o 21 milionach złotych (za rok 2015), zaś w 2016 firma przewiduje minimum 25 milionów obrotu w samym handlu internetowym. Skąd ten ciąg do e-commerce?

 

Kanał internetowy ma rentowność EBIT ok. 10 pkt. proc. wyższą niż sieć detaliczna – wyjawił prezes spółki.

 

Stąd już w tym roku, w drugim kwartale Gino Rossi uruchomi sklepy internetowe w Czechach, Słowacji i krajach nadbałtyckich. W części z nich posiada już sklepy naziemne, a to oznacza, że marka ma mocny atut w sprzedaży e-commerce – rozpoznawalność i lokalną siedzibę.

 

Jeśli chodzi o praktyczną stronę wejścia w zagraniczny handel internetowy, to najpewniej Gino Rossi wykorzysta swoją domenę międzynarodową gino-rossi.com, pod którą już posiada sklep w wersji polskiej, angielskiej, rosyjskiej i niemieckiej. Chociaż w informacji prasowej firma wspomina, że będzie otwierać swoje e-sklepy, to najpewniej chodzi o dodawanie kolejnych wersji językowych.

 

Niedawno wspominaliśmy o niechęci polskich przedsiębiorców do domeny com. Jeśli snujecie plany na międzynarodową ekspansję, to najwyższa pora aby ową niechęć przełamać.

 

Zostaw odpowiedź