fbpx
wielokanałowość sprzedaży

Polskie Shoplo przejęte, a Shopify z obrotami miliarda dolarów

Usługi dla e-commerce stały się bardzo lukratywnym interesem – dzisiaj każdy chce być w Internecie.

Chociaż sam rynek e-commerce od pewnego czasu wykazuje oznaki zmęczenia materiału, a między sklepami trwa zacięta konkurencja, to powoduje ona, że w siłę rosną usługodawcy dla e-commerce.

Konkurować na rynku e-commerce jest coraz trudniej. Jedną z dróg rozwoju jaką obierają firmy są mocne inwestycje w rozwój własnego sklepu, zamiast w zewnętrzne kanały marketingowe. Dobrze zrobiony sklep internetowy z mocnym kontentem sam w sobie staje się kanałem marketingowym.

Model e-marketingu, który można określić jako SAC (Shop as a Channel) rozwijany jest przez coraz większą liczbę e-podmiotów na rynku. Ma to ścisły związek ze zmianami zachowań konsumentów, które mają odbicie w zmianie strategii Google’a.

Gigant z Mountain View najpierw zmusił wszystkich do przesiadki na strony mobilne, potem RWD, a teraz powoli ale konsekwentnie rezygnuje z modelu pozycjonowania opartego na klasycznym linkowaniu. Inwestycje w produkcję własnych treści to już nie tylko norma dla dużych i małych marek, ale także dla sklepów internetowych. Podobnie ma się sprawa z oprogramowaniem sklepu.

Dodatkowo, w parze z funkcjonalnością mobilną (mobile first) musi iść także estetyczny projekt strony, a z bogactwem treści staranność w jej wykonaniu.

Powyższe wprowadzenie jest uzasadnieniem tłumaczącym, dlaczego tylko w 2018 roku Shopify uzyskało blisko 60 procentowy wzrost obrotów i przekroczyło magiczny miliard a polskie Shoplo zostało przejęte przez brytyjski fintech SumUp. Polska firma oferuje proste oprogramowanie SaaS, które uzupełni dotychczasowy pakiet e-usług dla początkujących e-przedsiębiorców.

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

Zostaw odpowiedź