fbpx

Popularność gwiazd polskiego show-biznesu w internecie

Piękni i młodzi? Nie zawsze! Popularni i bogaci? Z pewnością tak! Miesięcznik Forbes przedstawił niedawno listę gwiazd polskiego show biznesu, najcenniejszych dla polskich reklamodawców. IMM sprawdzić, czy popularność przekłada się również na skalę medialności w internecie.

Okazuje się, że popularność wśród reklamodawców sobie, a popularność w sieci… sobie.
Cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana…w serwisach plotkarskich.


Na początek jednak badaniu poddano pierwszych 15 osób z rankingu Forbesa.

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie miejsce zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7 miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.
Co ciekawe w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie 2 i 3 miejsce – a w sieci jest odwrotnie – Marek Kondrat zajmuje 14, a Jerzy Owsiak 12 miejsce.
Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego – dużego zainteresowania pośród internautów.
Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem Internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Niewiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu – Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.

 
IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce. Kolejny jest Robert Makłowicz – już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.
Co interesujące – popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana…w serwisach plotkarskich.

 
Podsumowując widać wyraźnie, że poza nielicznymi przypadkami, jak Robert Lewandowski działa zasada „reklamodawcy sobie, a Internauci sobie”. Okazuje się, że największego zainteresowania w mediach i internecie wcale nie budzą osoby, które postrzegane są jako cenne przez reklamodawców. Może zatem warto zastanowić się nad zmianą strategii i wyborem nowych twarzy w kampaniach reklamowych? To pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi…

 

Zostaw odpowiedź