fbpx

Pora na zmiany w Zalando: kategoria beauty nadciąga

Niemiecki gigant e-commerce od pewnego czasu szuka nowych rynków i najwyraźniej wie, w którą stronę pójść.

Niemcy zdążyli sprawdzić na rodzimym rynku, że kosmetyki mogą się dobrze sprzedawać wraz z ubraniami. W pierwszym etapie eksperymentu brały udział także Austria oraz jak dobrze wiemy Polska. Trudno było wątpić w to, że Zalando nie powiedzie się.

Szczególnie, gdy oferuje się darmowy zwrot i wysyłkę a przy tym posiada olbrzymią bazę klientów, uznaną markę i bogate portfolio produktowe. Stąd pozytywne efekty przyszły momentalnie i pora na ciąg dalszy – wszak nowa strategia zadebiutowała raptem rok temu w marcu. Po szybkim wdrożeniu Zalando już wie co dalej.

W ciągu nadchodzących dwóch miesięcy Zalando rozpocznie (lub rozpoczął) oficjalną sprzedaż kosmetyków i akcesoriów z segmentu beauty w: Szwecji, Danii, Francji, Belgii oraz we Włoszech. Jak podają zachodnie media, Szwedzi i Duńczycy mogą już korzystać częściowo z nowej oferty. Następni w kolejce są Francuzi i Belgowie, zaś Włosi na pewno poczekają do kwietnia, albo i dłużej.

Przy tej okazji Zalando poinformowało, że wchodzi w ściślejszą współpracę z Estee Lauder. W portfolio sklepu internetowego pojawią się kolejne marki – konkretnie osiem, ale przedstawiciele niemieckiego sklepu nie sprecyzowali, o które dokładnie chodzi.

Warto przypomnieć, że pierwszy raz pisaliśmy o wprowadzeniu kosmetyków do Zalandu w kwietniu ubiegłego roku:

Zapowiedź wprowadzenia nowego działu w sklepie pojawiła się na stronach Zalando już jesienią. Przez kilka intensywnych miesięcy Niemcy przygotowywali debiut na swoim rodzimym rynku. Nowy dział „beauty” to: kosmetyki do ciała i włosów, akcesoria oraz inne „upiększacze” znane z drogerii. Co więcej Zalando wchodzi w offline – otworzy pierwszy koncepcyjny sklep (Beauty Concept Store) z kosmetykami w Berlinie.

Póki co nie wiadomo, czy Zalando uruchomi sprzedaż w kolejnych krajach. Jeśli jednak przyjmiemy, że nowy dział sklepu będzie torował sobie drogę tak jak czyniło to całe Zalando to można przyjąć, że niebawem kosmetyki będą mogły kupować także polskie klientki. Wśród najważniejszych producentów, jakich zaprezentowało Zalando jest L’Oreal Paris oraz Maybelline, które wprowadziły do oferty Niemców ponad 120 marek uznanych w Europie i na świecie kosmetyków.

Aktualna oferta Zalando Beauty to już ponad 4000 produktów dla kobiet. Ale to nie koniec, dział dedykowany dla mężczyzn otworzy się już niebawem, bo na jesieni, a najpóźniej zimą tego roku.

Zostaw odpowiedź