fbpx

Pora na Snapchata? 90% marek w niektórych branżach posiada konto na Snapchacie

W tym wypadku sucha statystyka nie mówi nawet połowy prawdy o tym, jak jest naprawdę.

Czy mamy do czynienia z początkiem sprawnie przeprowadzanej nagonki na marketingowców, którzy powinni poczuć się nagle w obowiązku założenia konta na Snapchacie? Być może. Dane zaprezentowane przez L2 (kreatywna agencja interaktywna) w raporcie z badania „Intelligence Report: Social Platforms 2017” zostały wyłowione przez eMarketera (emarketer.com).

W ramach badania sprawdzono obecność w social media 281 dużych marek. Badanie wskazało, że w ciągu kilku miesięcy – od stycznia do września 2016 roku, w USA, w sposób znaczący (tzn o kilkadziesiąt procent) wzrosła liczba marek, które założyły konta na wspomnianym wcześniej Snapchacie. W skutek tej niespotykanej aktywności niektóre segmenty (np. activewear) branży ubrań osiągnęły 90 – procentowy poziom penetracji tego medium!

Nawet biorące udział w badaniu marki handlu detalicznego mogą pochwalić się już tym, że 66 procent z nich jest obecna na Snapchacie. Co zaskakujące obecna jest tam także już blisko połowa dużych marek z branż elektroniki konsumenckiej oraz samochodowej. Jednak co innego obecność, a faktyczna aktywność. Tutaj okazuje się, że nie jest już tak różowo. Jak pokazuje raport L2, tylko siedem na dziesięć kont badanych marek było aktywnych i współczynnik ten z czasem bardzo szybko spadał.

Jakie z tego wnioski? Po pierwsze, Snapchat może być obiecującą platformą, ale najwyraźniej jest bardzo wymagającą względem tworzonych treści. Po drugie, marki wolą mieć oficjalne konta na wypadek, gdyby ktoś próbował założyć im fikcyjne profile i rozpowszechniać niewłaściwe treści w ich imieniu. Po trzecie, Snapchat nie jest dla każdego, ale dla tych, którzy mają koncepcje na swoją markę właśnie w tym konkretnym medium społecznościowym.

Zostaw odpowiedź