fbpx

Poradnik SSL, czyli jak podnieść bezpieczeństwo konsumentów w sieci

W ramach projektu e-Izba Izba Gospodarki Elektronicznej, eksperci z Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, serwisu //CertyfikatySSl.pl, nazwa.pl oraz członkowie Grupy Merytorycznej e-Izby: Promocja oraz usługi IT dla e-commerce, stworzyli zbiór porad i wskazówek dla sklepów online – Poradnik e-Commerce Polska: SSL dla e-sklepów- rozwiązania niezbędnego w e-handlu.

W 1994 roku firma Netscape stworzyła protokół, służący do bezpiecznej transmisji zaszyfrowanego strumienia danych. Po co? By lepiej chronić użytkowników sieci. Obecnie SSL jest jednym z podstawowych narzędzi  pozwalających na nawiązanie bezpiecznego połączenia użytkownika ze stroną www.

Dlaczego to takie ważne? Z trzech powodów. Po pierwsze certyfikat SSL uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie prywatnych informacji identyfikujących użytkownika (np. danych osobowych, adresu korespondencyjnego). Po drugie, daje gwarancję zabezpieczenia danych osobowych w myśl Ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997r. Po trzecie uwiarygadnia stronę www w oczach korzystających z niej konsumentów.

Brak oznaczeń w postaci kłódki, protokołu https:// czy zielonego paska adresu www może powodować, że użytkownik nie będzie chciał korzystać z serwisu, a tym bardziej dokonywać w nim zakupów. Spadek sprzedaży, odpływ użytkowników, utrata zaufania obecnych i potencjalnych klientów, negatywny wpływ na wizerunek firmy – to tylko niektóre konsekwencje, które mogą wiązać się z brakiem certyfikatu SSL w sklepie internetowym. Warto zastanowić się, czy oszczędność rzędu kilkuset złotych rocznie jest tego warta – komentuje Kalina Pieciun-Regulska, Dyrektor Działu Marketingu w nazwa.pl.

W poradniku znalazły się szczegółowe informacje o benefitach jakie niesie za sobą posiadanie takiego narzędzia jak SSL, przedstawiono różne wersje i ceny certyfikatu, a następnie zebrano wskazówki, który typ wybrać w zależności od potrzeb. Ostatnim elementem poradnika jest przedstawiony krok po kroku proces instalacji SSL. – wyjaśnia Patrycja Staniszewska, Dyrektor biura e-Commerce Polska

Certyfikaty SSL stają się synonimem bezpieczeństwa i sukcesu w e-biznesie. Dlatego polecam ten poradnik wszystkim, którzy już mają swój e-sklep lub dopiero planują jego otwarcie. Jest napisany w precyzyjny i przejrzysty sposób, co z pewnością zachęci wiele osób do skorzystania z technologii SSL. Bezpieczeństwo to dobra strategia w każdym biznesie  – mówi Jarosław Dolega z serwisu CertyfikatySSL.pl.

Zapraszamy do pobrania poradnika i podniesienia bezpieczeństwa konsumentów w swoim sklepie.

Zostaw odpowiedź