fbpx

Poranek bez smartfona? Góra do południa

Według raportu z badania „Global Mobile Consumer Trends: 1st Edition” autorstwa Deloitte nikt z nas nie wytrzymuje bez smartfona dłużej niż 3 godziny.

Badanie Deloitte’a (deloitte.com) to poważna sprawa. Wzięło w nim udział blisko 50.000 osób z 30-stu jeden krajów i sześciu kontynentów. Nie ma więc mowy o naciąganych wynikach, czy jakichkolwiek nieścisłościach na skalę większą niż kilka procent, czyli w granicach błędu statystycznego. Co wynika z samego badania, które przeprowadzono na użytkownikach smartfonów z całego świata?

Otóż jednym z najciekawszych pytań było to dotyczące czasu w jakim respondenci używają smartfona po porannym przebudzeniu. Nikogo zapewne nie zdziwi fakt, że maksymalnie w skali globu ludzie wytrzymują góra trzy godziny bez smartfona. To i tak niezły wynik biorąc pod uwagę, że góra do 5 minut po przebudzeniu wytrzymuje połowa – przynajmniej na rynkach rozwijających się. Nieco inaczej sytuacja wygląda w świecie, gdzie konsumenci mogą sobie pozwolić na nieco wolniejszy tryb życia. Tam pierwsze pięć minut bez smartfona wytrzymuje aż 70 procent respondentów.

Jak widać na poniższej grafice przygotowanej przez eMarketera (emarketer.com) różnice między światem rozwiniętym, a tym, który go goni są całkiem znaczące. Z pewnością nie chodzi tu tylko o dochody, ale także o inny poziom kultury w używaniu urządzeń mobilnych. Wynika to z dużo większej świadomości, jak szkodliwym narzędziem dla każdego z nas może być smartfon – jeśli jest nadużywany. Tak czy inaczej, jak już zostało wcześniej wspomniane, wszyscy użytkownicy w końcu zaglądają do swojego smartfona i trwa to nie dłużej, jak trzy godziny od porannej pobudki.

emarketer

Jeśli zaś chodzi o czynności, jakie wykonują użytkownicy smartfonów zaraz po przebudzeniu to dominuje wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą różnorodnych komunikatorów lub smsów. Niemniej popularne jest social media – szczególnie wśród konsumentów na rynkach rozwijających się (dwukrotnie więcej w stosunku do rynków rozwiniętych).

Zostaw odpowiedź