Porównywarki cenowe głównym źródłem informacji zakupowej

Penetracja urządzeń mobilnych wśród internautów to 69%. Aktywnie wykorzystują je m.in. w celu przeglądania internetu, czy wyszukiwania informacji produktowych. W tym celu zaglądają najczęściej do porównywarek cenowych i wyszukiwarek. Zobacz więcej w najnowszym raporcie Izby Gospodarki Elektronicznej.

Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “M-commerce. Kupuję mobilnie” wynika, że informacji o produktach szukamy przede wszystkim w porównywarkach cenowych (44%) i wyszukiwarkach (37%). Warto podkreślić również niezwykle istotne znaczenie opinii znajomych i rodziny oraz wpisów znajomych na serwisach społecznościowych, które wspólnie są ważnym źródłem informacji zakupowych dla 45% konsumentów. Oprócz tego, konsumenci przeglądają również stronę www marki/ sklepu (28%) i fora internetowe (28%).

Jedną z przyczyn, dla których wzrasta zainteresowanie porównywarkami cenowymi w wersjach mobilnych jest smartshopping, czyli kupowanie „z głową”. Trend ten jest coraz bardziej popularny także w Polsce. Wielu z nas w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach sięga po smartfona, by porównać ceny oglądanych produktów z tymi w e-sklepie. To sprawia, że kupujemy bardziej świadomie i korzystnie. Warto też podkreślić, że skoro podstawowym zadaniem porównywarek cen jest ułatwianie zakupów, to klienci, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają, muszą mieć do nich intuicyjny dostęp.

– tłumaczy Piotr Broniarczyk, Prezes Grupy Okazje.info.

Tak wysoki wynik porównywarek ofert w ogóle mnie nie dziwi.

– komentuje Marcin Łachajczyk, Dyrektor Zarządzający Ceneo.pl.

Porównywarki są naturalnym agregatorem ofert, cen, opinii o sklepach i opisów produktów. To dzięki nim klient w ciągu kilkunastu sekund dociera do potrzebnej mu informacji. W sytuacji, gdy wiele e-sklepów nie ma własnych rozwiązań mobilnych, obecność w porównywarce nie zamyka dla nich zupełnie kanału m-commerce.  Jednocześnie osoby kupujące mobilnie nie muszą szukać alternatywy dla sklepu, którego ofertę już wybrały, tylko dlatego że nie funkcjonuje jeszcze w sferze mobilnej.

Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia do celów zakupowych korzysta konsument, najpopularniejsze typy źródeł informacji wykorzystywanych w procesie zakupowym pozostają te same. Gdy przypatrzymy się jednak użytkownikom mobilnym, możemy zauważyć, że następuje tu znaczny wzrost wykorzystania serwisów aukcyjnych/ platform zakupowych. Jest to zapewne efekt popularności i dostępności w kanale mobilnym największej mobilnej platformy zakupowej, jaką jest Allegro. Konsumenci mobilni korzystają też z większej liczby źródeł informacji zakupowej.

Więcej szczegółów w raporcie “M-commerce. Kupuję mobilnie”.

Zostaw odpowiedź

Strona korzysta z plików Cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizowania stron. Możesz zmienić lub określić warunki przechowywania/dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close