fbpx

Portal Benchmark z własną platformą zakupową

Grupa Komputronik postanowiła nie poprzestawać na wykorzystywaniu zakupionego kilka lat temu serwisu benchmark w roli wehikułu content marketingu dla swojego sklepu. Wyrazem tych starań jest uruchomienie platformy marketplace dla opisywanych i recenzowanych na łamach portalu nowinek technologicznych.

Co ciekawe, tworząc nową, platformę zakupową właściciel benchmarka postanowił przedstawić ofertę nie tylko własnych sklepów – Komputronik.pl i Karen.pl, ale również bezpośrednich konkurentów –  Mediamarkt.pl, Saturion.pl oraz Euro.com.pl.

Na obecnym etapie baza obejmuje produkty z takich kategorii jak laptopy, tablety, podzespoły do komputerów stacjonarnych, akcesoria, konsole, gry, oprogramowanie oraz smartfony.

Oprócz zestawienia cen, karta każdego produktu zawiera najważniejsze informacje o jego cechach i ocenę redakcji, zaś szukający szczegółowych informacji mogą zapoznać się z recenzją oraz pełną specyfikacją.

Całość opatrzona jest zdjęciami wysokiej jakości i najnowszymi wiadomościami o prezentowanym produkcie. Dodatkowo, na użytkowników serwisu czekają poradniki zakupowe, np. jak wybrać odpowiedni telewizor, smartfon czy laptop.

Marketplace powstał z myślą o konsumentach, którzy muszą poruszać się w zalewie nowości i premier na rynku sprzętu elektronicznego. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnej porównywarki cen. Podobnie jak w całym serwisie, także i tutaj kładziemy nacisk przede wszystkim na rzetelną ocenę produktów, mającą pomóc w decyzjach zakupowych. Chcemy aby czytelnicy benchmark.pl realizowali zakupy w godnych polecenia sklepach, dlatego wśród partnerów Marketplace znalazły się tak uznane marki jak Euro RTV AGD, Komputronik czy Media Markt

wyjaśnia Wojciech Kiełt, Wiceprezes Zarządu benchmark.pl.

Moim zdaniem

Nowa platforma serwisu benchmark przypomina mi nieco “okrojoną” wersję klasycznej porównywarki cenowej. Ale to wcale nie zarzut, tylko zwrócenie uwagi, że w wypadku tego projektu zdecydowano się na rozpoznawalnych pod względem marki partnerów z I ligi e-commerce. Muszę przyznać, że to odważny krok ze strony Grupy Komputronik, który jednak może się zdecydowanie opłacić. Jestem ciekawy, co na to bezpośrednia konkurencja Komputronika?

W obecnym czasie podobny, partnerski projekt realizuje Spidersweb.pl i porównywarka cen expertcen.pl, należąca do holenderskiej spółki Sanoma.

Zostaw odpowiedź