fbpx

Postaw na wiarygodność w e-commerce

Rozwój biznesu internetowego można porównać do produkcji wina. Nie tylko trzeba mieć winnicę i odpowiednio o nią dbać, lecz także różnymi zabiegami trzeba budować swoją wiarygodność w świecie winiarzy, tak by każda nasza butelka była postrzegana jako wino godne polecenia.

Ten sam schemat znajdziemy w e-commerce, gdzie posiadacze e-sklepów pieczołowicie „uprawiają” biznes – budują szeroki zasięg (liczba unikalnych użytkowników), poprawiają użyteczność czy w końcu podejmują wiele działań o charakterze strategicznym i operacyjnym, a także aktywności, które w długim okresie przekładają się na wiarygodność.

Czym jest wiarygodność?

W e-commerce najprościej jest opisać to pojęcie, odnosząc się do jego synonimów. Wiarygodny e-sklep to podmiot: autentyczny, pewny, prawdziwy, szczery w komunikacji i kompetentny. Czy takich przymiotników używają klienci, aby opisać Twój biznes? Jeśli nie, to czas na zmiany.

Jak zdobyć wiarygodność?

Duży może więcej. Jego przewaga przejawia się w postaci wielomilionowych budżetów na marketing, które zainwestowane w ATL (działania marketingowe prowadzone w mediach tradycyjnych) czy kompleksowy online marketing, przekładają się w prostej linii na wiarygodność. Jako konsument widziałem reklamę w telewizji czy prasie i utrwalam w sobie przekonanie, że podmiot jest prawdziwy, autentyczny.

Co zrobić, gdy takiego budżetu na reklamę nie mamy? Należy budować wiarygodność etapami, bo jej nie można kupić (poza wyjątkiem, o którym na końcu) ani zyskać pojedynczą aktywnością, budowa wiarygodności to proces, na który składa się wiele działań.

Autentyczność

Klient odwiedzając nowy podmiot czy też aukcję na Allegro, chce mieć pewność, że zamówiony towar na pewno do niego przyjdzie. Nie zna sklepu, sprzedawcy i potrzebuje informacji, które zniwelują jego wątpliwości. Podajmy mu je zatem na tacy:

  • jeśli jesteśmy podmiotem międzynarodowym i sprzedajemy też za granicą, wymieńmy te kraje,

  • jeśli działalność prowadzona jest od kilku lat, powiedzmy od ilu,

  • jeśli mamy sklepy stacjonarne, powiedzmy o tym i wymieńmy ich lokalizację,

  • jeśli handlujemy na Allegro, powiedzmy jak długo i jak dużo pozytywnych komentarzy zebraliśmy,

  • jeśli wchodzimy na Allegro, nie zapomnijmy napisać, że prowadzimy sklep internetowy.

 


Artykuł o tematyce  wiarygodności sklepu internetowego pochodzi z magazynu Mensis.pl nr 8.


Zostaw odpowiedź