fbpx

Posty na Facebooku – czy długość ma znaczenie?

W tym wypadku to nie kwestia indywidualnych upodobań – zdecydowanie długość ma znaczenie. Facebook jest potwierdzeniem często powtarzanej w nauce hipotezy o tym, że internet jest specyficznym medium, gdzie największym problemem jest deficyt uwagi.

Facebook ze swoją zagmatwaną strukturą, setkami znajomych, milionami komunikatów na godzinę zdaje się być idealnym potwierdzeniem tej hipotezy.

Wróćmy do źródła całego zamieszania czyli badania TrackSocial. Z badania jasno wynika, że największą popularnością cieszą się posty krótkie, a nawet skrajnie krótkie, bo o długości do 70 znaków. Tego typu posty osiągają zdecydowanie najwięcej “lajków”. Sporo gorzej jest w przypadku postów od 71 do 140 znaków oraz dłuższych.

Jeśli chodzi o liczbę komentarzy to jest ona bardzo stała – bez względu na długość znaków. Jakie z tego wnioski? Liczba osób, które faktycznie zainteresowane są treścią, którą prezentujemy jest stała i stosunkowo niewielka. Stoimy więc przed wyborem – prowadzić merytoryczny fanpage dla niewielkiej liczby osób lub rozrywkowy (tak jak na przykład Serce i Rozum) i chwalić się potężną liczbą malowanych fanów.

 

Zostaw odpowiedź