fbpx

Potężne koszyki e-Tesco?

Jak donoszą retail360 i portalspozywczy słowami Mariusza Nowaka, menadżera Tesco Ezakupy, internetowa wersja Tesco notuje niebywale wysokie koszyki zakupowe. Wygląda na to, że niewiele dziś warty rynek internetowych zakupów FMCG czeka świetlana przyszłość.

Managment Tesco Ezakupy widzi tam nawet 1 miliard złotych rocznie w nadchodzących latach.

 

 

W ramach wypowiedzi dla ww portali Mariusz Nowak z Tesco Ezakupy podał do wiadomości kilka bardzo ciekawych faktów:

 

– Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent

 

– Owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo też pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów

 

– W kwietniu zeszłego roku 2,3% zamówień było składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, w lipcu już 4,3%, w grudniu wskaźnik ten wyniósł 9,1%

 

– Od maja zeszłego roku działa aplikacja na Androida, która cieszy się coraz większą popularnością. Do tej pory zanotowaliśmy ponad 10 000 pobrań.

 

Jak widać, polski oddział Tesco działa w Internecie bardzo mocno i odnotowuje ciekawe rezultaty. Trudno tutaj mówić o sukcesach, gdyż nikt na dobrą sprawę nie wie jakie statystyki oznaczają sukces. Czy 10.000 pobrań aplikacji w kraju, gdzie 20 milionów osób korzysta z Internetu to dużo, czy mamy do czynienia raczej z ciekawostką? Raczej to drugie.

 

Z kolei 5-krotnie większa wartość koszyka internetowego w stosunku do offline to już potężny sukces, ale czy nie świadczy o tym, że Tesco realizuje niewiele zamówień? Tego nie wiemy, z informacji, jakie jeszcze ujawniano jakiś czas temu wynikało, że Ezakupy wyrastają na największą usługę dostaw FMCG w kraju.

 

Jeśli ów rynek ma być wart dopiero 1 miliard złotych za 3 lata, kiedy już dziś całe e-commerce w Polsce robi obroty na poziomie 33 miliardów złotych to trzeba też jasno powiedzieć, że specyfika FMCG w Internecie będzie zupełnie inna niż w sklepie stacjonarnym. Tak oto doszliśmy do punktu wyjścia. Wiemy, że nadal niewiele wiemy.

 

Zostaw odpowiedź