fbpx
statystyki-gemius

Potężny spadek statystyk YouTube w Polsce

Jak pokazuje lipcowe badanie Gemiusa YouTube zaliczyło olbrzymi spadek oglądalności na laptopach i komputerach osobistych w ujęciu rok do roku (lipiec 2019 do lipiec 2018).

Przetasowania według raportu Gemiusa wśród TOP20 domen na komputerach osobistych i laptopach są naprawdę duże. Wyraźnie widać, że idą zmiany wymuszone przez rosnącą popularność aplikacji.

Wśród domen, które w największym stopniu ucierpiały znalazł się YouTube.com – własność koncernu Alphabet spadła z 2. miejsca na 9. Oznacza to stratę w zasięgu z 59 na 28 procent! Niemniej słabo radził sobie Facebook, który zaliczł spadek z 58 do 50%. Warto przy tym przypomnieć, że aplikacje obu dostawców radziły sobie znakomicie w lipcowych notowaniach – zapewne równoważąc spadki i przejmując dużą część ruchu ze stron www.

Mimo wszystko portal Google.com nie traci na popularności, co powinno dawać Facebookowi do myślenia.

Wzrosty odnotowały za to polskie portale horyzontalne:

  • Onet.pl z 36 do 41%
  • Wp.pl z 37 do 41%
  • Interia z 28 do 37%

W zestawieniu pojawiła się ponownie Gazeta.pl, której zabrakło w notowaniu za lipiec 2018 (podobnie jak SE.pl i TVN24.pl). Co zaskakujące świetnie poradziła sobie Wikipedia, która osiągnęła 11 procentowy wzrost zasięgu.

Dobrze poradził sobie także OLX.pl, który zyskał aż 9 punktów procentowych. Z kolei Ceneo.pl utknęło w miejscu zaliczając stagnację na poziomie 21 procentowego zasięgu. Jeszcze gorzej poradził sobie portal, który powinien bić rekordy w lato, czyli Booking.com – po prostu wypadł z TOP20.

W końcu pora na Allegro.pl – te nie dość, że stanęło w miejscu z aplikacją mobilną to straciło zasięg z 41 do 38 procent. Niewiele, ale jednak. Pomimo to, portal notuje znakomite, najlepsze w historii wyniki finansowe, o czym wspominaliśmy kilka miesięcy temu.

gemius statystyki

gemius statystyki

 

Zostaw odpowiedź