fbpx
logo-amazon

Potężny wzrost sprzedawców z Europy na Amazon Marketplace

Amazon w Europie potężnie rośnie w siłę, a e-sprzedawcy ze starego kontynentu masowo dołączają do marketplace’u amerykańskiego giganta e-commerce.

Dotychczas na czołowych lokatach wśród sprzedawców Amazona plasowali się …Chińczycy, oraz oczywiście Amerykanie. Teraz pora na odwet Europejczyków. Ci stanowią już 1,1 miliona aktywnych sprzedawców (czyli tych, którzy listują w sklepie produkty) korzystających z marketplace’u amerykańskiego giganta e-commerce. Jest to suma sprzedawców z sześciu europejskich oddziałów Amazona – poczynając od największych: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji, Hiszpanii i Turcji. Tylko w ostatnim roku ilość sprzedawców wzrosła o 25 procent – najwięcej na tureckim i włoskim Amazonie.

W obu przypadkach to spore zaskoczenie – chociaż turecki e-commerce rozwija się dynamicznie, to chyba nikt nie przypuszczał, że właśnie tam nastąpi taki wybuch – no może poza Amazonem, który ku zaskoczeniu całego świata postanowił zainwestować właśnie tam. Niemniejszym zaskoczeniem są Włosi, raczej statyczni (podobnie jak Portugalczycy) w świecie e-commerce. Ale kto wie, może nadchodzi zmiana dotychczasowych liderów?

Szczególnie, gdy z gry wypadnie Wielka Brytania. Bo właśnie tam zlokalizowanych jest aż 280 tysięcy sprzedawców. Następni są Niemcy z liczbą 244 tysięcy. Zaś klub 200+ zamykają Włosi wraz z Francuzami i Hiszpanami. Na początku drogi z wynikiem mniejszym niż 10.000 znajduje się Turcja. Przy czym Włosi pozostają wielkim zaskoczeniem – wszak przegonili całkiem aktywnych cyfrowo Francuzów.

Jak na tym tle wypadają Amerykanie? Słabo! Ponieważ Europa przegoniła ilością sprzedawców USA! Ale na tym koniec, bo jeśli chodzi o obroty to amerykański Amazon jest czterokrotnie większy od brytyjskiego.

Zostaw odpowiedź