fbpx

Powrót do przeszłości: Playstation 4 z procesorem od peceta i grami CD Projekt RED

Nieznane są wyroki konstruktorów konsol do gier. Tym razem specjaliści od domowego gamingu z Sony, którzy swego czasu lubowali się w podkreślaniu różnic między pecetami a konsolami zdecydowali się zastosować architekturę x86 w Playstation 4.

Szczęściarzem, który dostarczy połączone układy GPU i CPU jest AMD. Na liście dostawców gier znalazły się polskie firmy: CD Projekt RED, City Interactive i Techland.

Playstation 4 to potężny projekt biznesowy, którym karmi się spory ekosystem dostawców, sprzedawców, producentów zarówno hardware’u jak i softwaru. Jednym z poważniejszych zadań nowego Playstation jest połączenie rynku gier i telewizorów, dlatego już teraz Sony poinformowało, że nowa konsola będzie obsługiwała filmy w 4K Ultra HD.

 

Nie do końca wiadomo co to oznacza, ale prawdopodobnie Sony chce skończyć prace nad konsolą niedługo po tym, jak na rynku pojawi się nowy nośnik Blu-ray 4K z filmami w rozdzielczości 4-krotnie większej do Full HD, zwanej właśnie Ultra HD lub Quad HD.

 

Jedną z ciekawostek w PS4 będzie możliwość streamingu gier – także ze starszych wersji Playstation. Głównym powodem implementacji tej technologii jest możliwość zdalnego testowania gier bez konieczności zakupu.

 

Jak PS4 wypada w porównaniu do Xbox720? Nadal nie wiadomo, ponieważ MS milczy w kwestii szczegółowych parametrów nowej konsoli. Ale wiele wskazuje na to, że wielkim przegranym będzie nVidia, która nie jest wymieniana jako poddostawca GPU do którejkolwiek z powyższych konsol.

 

Konsola trafi do sprzedaży do końca roku.

Zostaw odpowiedź