fbpx

Pozycjonowanie lokalne. Kilka prostych wskazówek – część 2

Co zrobić, aby w wynikach wyszukiwania Google nasza firma zajmowała możliwie wysokie lokaty? Sprawdźcie nasze porady.

Pierwszą część znajdziecie w tym miejscu.

4. Połącz nazwę swojej firmy z jej lokalizacją

Tworząc wizytówkę w Miejscach Google warto w nazwie firmy umieścić nazwę miejscowości, w której prowadzi się działalność. Pozycjonowanie strony zależy także od tego czy w swojej nazwie ma ona słowo klucz, które wpisał użytkownik, a nazwa miejscowości jest często wpisywana przez internautów. Jeśli chcemy być na szczycie listy wyszukiwania Miejsc Google koniecznie pomyślmy o nazwie firmy odnoszącej się do lokalizacji.

5. Bądź wiarygodny

Nie ma lepszej reklamy niż pozytywne opinie innych użytkowników. Co więcej, zamieszczane przez klientów rekomendacje mają także niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania strony. Warto zadbać o to, aby klienci dzielili się uwagami i opiniami na temat świadczonych przez Twoją firmę usług w znanych serwisach np. tripadvisor, booking.com, gastronauci.pl

6. Pamiętaj o zasadzie responsive web design

Tworząc stronę internetową pamiętaj o użytkownikach urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i tabletów. Zasada responsive web design to nic innego jak sposób projektowania stron internetowych. To projektowanie jednej wersji strony w taki sposób, aby umożliwić jej przeglądanie na różnych urządzeniach. Dzięki temu zarówno na smartfonie, tablecie czy komputerze stacjonarnym, strona internetowa wygląda świetnie. Nie masz mobilnej wersji strony internetowej? Możesz zostać przesunięty w dół w wynikach wyszukiwania Google na tabletach i smartfonach.

7. Dbaj o media społecznościowe

Google wprowadziło nową funkcjonalność, zbierającą rekomendacje użytkowników Google+ na temat lokalnych firm. Chodzi o usługę Google+ Lokalnie, która jest zintegrowana z wyszukiwarką, mapami oraz aplikacjami mobilnymi. Wpisy firm w Miejscach Google są konwertowane na swoje odpowiedniki w Google+ Lokalnie, która wizualnie są znacznie bardziej atrakcyjne niż wpisy w Miejscach Google. Co więcej otrzymany w Google+ wynik opatrzony jest dodatkowo ocenami i opiniami znajomych użytkownika. Póki co korzystanie z Google+ Lokalnie stanowi alternatywę dla Miejsc Google. Docelowo koncern dąży jednak do stworzenia pojedynczej strony do zarządzania obecnością firmy online.

Przy opracowywaniu poradnika korzystałem z materiałów firmy GRUPA 365 NET.

Zostaw odpowiedź